Gå til innhold

Kvalme og jobb

Mammaen til go'ingen

Anbefalte innlegg

Ja, nå har kvalmen nådd meg også. Tror jeg er et sted mellom uke 6 og 8. Er kvalm, trøtt og sliten om morgenen. Tvinger dere dere selv på jobb da? Ser at kvalmen avtar for de fleste i midten av oktober. Lærer dere å leve med det, eller sykmelder man seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en dagjobb, og en ekstrajobb på natta. Ingen er spesielt fysisk krevende, men nattjobben har jeg sykmeldt meg fra de siste to ukene. Er mye bedre form nå, men kommer til å sykmelde meg to uker til derfra. Har gått på dagjobben de dagene jeg har følt meg i form, men noen dager har jeg vært ekstremt dårlig og ikke hatt noe annet valg enn å holde senga.

Jeg har normalt veldig høy terskel for å være hjemme fra jobb, men i svangerskapet har jeg blitt tvunget til å tenke mer på meg selv enn de som må ta mine oppgaver mens jeg er borte. Jeg syns hver enkelt må få kjenne dette på sin egen kropp jeg, og opplever at de fleste har forståelse for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er veldig kvalm og lurer på hvor mye du skal presse deg, ville jeg spurt legen. Jeg er veldig plaget av svimmelhet, og legen var ikke i tvil om at jeg måtte ta det helt med ro, og jeg er sykmeldt fremover.

Du kan jo eventuelt ringe legen din dersom du ikke vil ha en time. Jeg ringte legen for å spørre om det var normalt å være så svimmel, og fikk beskjed om å gå hjem fra jobb med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Skal høre med legen til uken jeg. Er litt usikker på om jeg er kvalm og svimmel nok. Men vi får høre hva legen sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 23 uker nå. Kaster opp og er stadig kvalm enda. Tvinger meg på jobb. Jobber 100 %. Er kjempe trøtt hele tiden. Sovner til og med på jobb...........

Sagt til sjefen. enten må jeg få sove litt på jobb eller så blir jeg nok sykemld... Bare sov sa sjefen. Hahahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...