Gå til innhold

Svimmel, kvalm og slapp

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei lurer på om det er flere som er generelt dårlig under svangerskapet? Er i dag 6+4. Har siden jeg fant ut at jeg var gravid vært svimmel, kvalm og slapp. Svimmelheten har bare blitt værre. Sover 1-2 timer på dagen noe som jeg aldri har gjort før. Noen som har gode råd mot svimmelheten? Mot kvalmen har jeg brukt sånn sea-band og de hjelper av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er mange som har det som deg, jeg var selv veldig dårlig fra uke 6. Er nå uke 10+5 og føler meg mye bedre, har mer energi.

Det var ikke mye som hjalp når det sto på som verst hos meg, jeg kasta opp masse og lå rett ut i dagevis i slengen. Jeg har prøvd akupunktur og jeg syns det hjalp litt. De verste dagene har jeg tatt Afipran, som jeg fikk utskrevet på legevakten. Har heldigvis sluppet å ta dem mer en to -tre ganger. Drikker masse sjokomelk, jeg syns det hjelper på kvalmen.

Ellers kan jeg ikke si annet enn at det mest sannsynlig går over om noen uker. Vet det ikke hjelper en dritt, alle sa det til meg også, men... det er noe å se fram til i alle fall :) Prøv å ta det med ro, å anstrenge seg gjør det bare verre.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 8 og har vært dårlig i mange uker nå......kvalm, trøtt og svimmelhet har begynt å komme. Det kommer spes når jeg reiesr meg litt fort. sånn head rush heter det vel. fikk det før også men nå er de så kraftige at det svartner helt for meg.....holder rett å slett på å besvime.....

uff skumle greier.....men man får noe vakkert ut av det....er den trøsten jeg har da brekningene kommer hver gang jeg setter forten på kjøkkenet. (ps. for å ungå brekninger, så smil! smiling hindrer brekningen. Det funker! tar ikke bort kvalmen men det kan henne du unngår å spy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+4 og har vært ekstremt dårlig i to uker nå. Svimmelheten er verst, jeg greier ikke å sitte oppreist lenge i gangen, og i hvert fall ikke stå. Da blir jeg så svimmel og dårlig at jeg bare må legge meg ned. Det er utrolig kjipt, jeg kan ikke gjøre noen ting annet enn å være hjemme. Håper det går over, men legen sier at det antageligvis vil vare noen uker til og at det ikke er annet å gjøre enn å ta det med ro og vente. Jeg fikk streng beskjed om ikke å stresse med noe og bare slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...