Gå til innhold

Hva er vanlige plager etter lap?

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Var til lap på tirsdag som siste stoppested før ivf i nov/des. De fant ingenting. Alt er normalt der inne....

Lurer litt på om det som skjer med kroppen min nå er normalt ?

I går begynte smertene i/under såret som jeg har rett under navelen å øke på. Men jeg har fått sove i natt så det er ikke krisevondt. Skiftet på såret i går for å se litt på det og det ser helt fint ut. Ikke hovent, rødt eller varmt. Litt bedre i dag, men det virker som disse litt sterker smertene kommer og går.

Men når jeg våknet i dag var jeg ekstremt kvalm...

I dag er den 3. postoperative dagen.

Hvordan har forløpet vært for dere andre ?

Blir glad for alle innspill

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6325649-hva-er-vanlige-plager-etter-lap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Susse

Lenge siden jeg har sett deg nå, vet ikke om du husker meg fra treffet i Drammen?

Vet ikke noe om lap altså, men leste at du hadde store tvil om du klarte å gjennomføre den, så jeg ville bare gratulere deg med vel gjennomført operasjon! Flott at du kom deg gjennom det, nå er dere ett skritt nærmere!

Håper noen andre kan svare deg på spørsmålene dine.

Klem

Jeg husker deg vennen!

Har ikke orket å gå på treff rett og slett forde jeg ikke orker så mange store mager......

Ja det var en enormt tøff tid før lap men nå klarer jeg endelig å slappe av og se framover. Og så er det så kult at jeg har fått et ark hvor det står at jeg er normal :)

Men blir litt bekymret nå når jeg ble så kvalm og smertene har økt litt. Men det er vel sikkert bare jeg som stresser på overtid. Har ikke lyst til å ringe på riksen og mase hvis dette er helt normalt.... :P

Klem

Jeg vet... Hadde noen treff jeg ikke klarte å gå på etter at jeg mistet, og jeg syns fortsatt det er tøft med alle de store magene. Men har truffet så mange jeg ikke vil miste kontakten med, derfor fortsetter jeg med treffene.

Så flott at alt var normalt med deg da! Har mannen din fått noe resultater? Syns å huske dere var av de uforklarlige tilfellene, stemmer det?

Du må ringe å spørre hvis du er usikker, for det er tross alt jobben deres å berolige deg!

Jeg bestemte meg for å ikke være så flink å ikke plage dem på riksen så jeg ringte :P

Kjempe koselig sykepleier sa at det ikke var uvanlig at noen (som jeg) er veldig pigg de første dagene for så å få mere smerter og da kommer som regel kvalmen pga smertene. Så jeg skal bare "kjøre på" med smertestillende og hvis det ikke blir bedre i løpet av noen dager skal jeg ringe tilbake.

Så nå har skuldrene falt ned igjen og jeg innstiller meg på å slappe av og at dette er helt normalt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...