Gå til innhold

Ang revning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest her at et godt råd for å ungå revning ved fødsel er å smøre jordnøttolje nedentil et par måneder før fødsel..Men kan man ikke like gjerne bruke olivenolje??Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror like gjerne du kan bruke olivenolje ja- men er veldig kronglete å få massert inn synes jeg..

Skrevet

Jo, ettersom jeg har hørt er det også bra. Selv smører jeg med jordnøttolje. Var ikke så dyrt og man bruker jo veldig lite hver gang. En flaske holder til mange svangerskap. Hehe.

Jordnøttolje er forresten veldig bra å bruke når man skal vaske babyenes rompe ren for zinksave.

Skrevet

Ja..jeg syns også vanskelig å masere inn..så her at man egentlig skal masere i 5-10 min..det er uaktuelt her..smører bare fort på..veldig klissete syns jeg..

Skrevet

hørtat kobbersalve skal virke bra;)

Skrevet

Poenget med smøringa er vel egentlig at masseringa skal gjøre mellomkjøttet tøyelig, hvilken olje er egentlig ikke så viktig.

(kommer ikke til selv, men knipeøvelser og bringebærbladkapsler skal visst motvirke revning det og..)

Skrevet

Jeg bruker kobbersalve og kjempegod erfaring med den- sydde ikke ett sting forrige gang ihvertfall så jeg krysser fingre :0)

Skrevet

livredd for å måtte bli klipt (!) så begynte å smøre meg med aloe vera olje fra dag 1 jeg fant ut jeg var gravid. er i uke 31 nå, å har ingen problemer med å smøre selv. smører også magen godt, for å unngå strekkmerker, å det har funket litt.. har noen fra før, å disse har vokst ca 2 cm lengre, men ikk no mer..

tror du kan bruke all mulig slags olje da.. om dere ikke når selv, så har dere jo gubben til å gkøre slikt arbeid.. å tror ikke de takker nei til kvalitetstid sammen med yndlings-kroppsdelen sin...

Skrevet

He, he- heldig du da! Den smøringa må jeg pent gjøre selv ja.....

Skrevet

Kjøpte det jeg trodde var kobbersalve, kanskje det er det, men står wedela på og instruksjonen er på tysk! Fatter ingenting! Er det den samme du har, kjøpt på apoteket?

Skrevet

Jeg har wedela og du kan nok bruke den. Fødselforbredende olje...

På min står det at man skal massere i 10 minutter 4 ganger i uka...

Skrevet

all olje som er uten parfyme kan nok brukes. jeg bruker mandelolje. Som det er sagt lengre oppe, det er ikke oljen som i seg sjøl hindrer revning, men massasjen. Synes det er urkjedelig å holde på å massere der nede, men har nå begynt å gjøre det hver dag. kanskje litt sent, siden bare 4 dager til termin. men men. Virkningen er forøvrig best på kvinner over 30 år. og.. jeg tror ikke det er så vanlig å klippe under fødsel i norge, hvis ikke det er fare for å revne alt for mye og ødelegge musklatur i endetarmsåpningen e.l. går nok fint for de fleste uansett revning eller ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...