Gå til innhold

Da har jeg vært på UL :(


Solunger aug-07 og april-09

Anbefalte innlegg

Pga blødninger så fikk jeg komme til UL idag. Spira var bare 3mm, omtrent en cm for kort. Den rørte heller ikke på seg, men det er den uansett for liten til. Legen sa at det ikke så helt bra ut, men jeg var inne på UL da jeg var 3+5 og da fant han ikke noen ting (kunne vært mulig å se noe da) . Idag skal jeg være 7+2. Ettersom det hadde skjedd noe på den tida så ville han ikke si sikkert at det var dødt. At puppene fortsatt er ømme og store og at jeg var kvalm var visst gode tegn. Han satte opp en ny time om to uker.

 

Tok meg fri resten av dagen i dag, følte ikke akkurat for å dra på jobb! Så nå sitter jeg her og sturer og fortsatt blør. Litt forundra over at hverken legen i går, eller UL-legen i dag mente jeg skulle ta noen blodprøver....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, føler virkelig med deg.. Ikke lett å sitte å vente sånn, uten at man får gjort noe..

 

Jeg syns også at det høres rart ut at de ikke tok noen blodprøver, de kunne jo sjekket hcg-nivået ditt. De går jo an å ringe dit å spørre? Evt til fastlegen din?

 

Hører om så mye rart fra legeverdenen her inne, og selv har jeg en dust til fastlege nå, så jeg har byttet. Ikke gi deg iallfall - ta heller en tlf for mye enn å sitte å vente og bli smårar av å ikke vite.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, føles helt håpløst å ikke få noe svar ene eller andre kanten! Får vel manne meg opp til å ta en telefon til legen min. Har ikke vært hos henne enda, med unntak av i går ettermiddag da jeg såvidt var innom så hun skrev ut henvisning til UL. Har et stort problem med å 'bry' andre mennesker med noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist å høre mar79.

Krysser fingrene for at alt ordner seg likevel, og sender er god klem over til deg.

Noen sjanse for at du har regnet feil på termin?

Det er lenge å vente sånn i 2 uker, så håper du får tatt blodprøver, selv om det heller ikke gir et sikkert svar.

Massemasse klemmer til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Sist vi hadde samleie var natta før eggløsning, har vært engstelig for blødninger pga skjøre slimhinner. Så det er ikke så mye slingringsmonn der. Legen prata om at det ikke er alt i naturen som vi kan forklare. Nevnte bla kengurufostre som ikke vokser før enn mor har det bra nok til å bære fram et barn. Blødningene har vært der siden 9 dager etter eggløsning, men har blitt større nå den siste uka. Så jeg har faktisk blødd den tida som fosteret har vokst sine 3-4mm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til...

Vi kunne ikke se noe før i uke 6, pga plommesekken var ikke utvikla før da. Så trenger ikke være noe ille at du ikke så noe i uke 3. Babyen vår var "treg" i starten, men i uke 8/9 skøt den fart, og ble plutselig så stor som den skulle... krysser fingre for deg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist å høre hvordan du har det! Har vært der sjøl, og husker hvor frustrerende det var å ikke få et klart svar.

 

Var jeg deg hadde jeg oppsøkt legekontoret i dag for å ta en hcg-prøve, og så en ny en på mandag. Da kan du tidligere få et svar på hvordan ståa er, siden hcg øker eller minsker raskt så tidlig i svangerskapet.

 

Sender gode tanker....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist å høre.. Håper du får svar snart, da!! Det er ikke noe som er så fælt som å gå å ikke vite...

Da er det bedre å heller få vite med en gang at det dessverre gikk galt, slik at man kan komme over det og gå videre.

Men håper selvfølgelig det går bra!!

Ta en tur til legen å få tatt en blodprøve, ja...

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg alt håp er ute :(

Har hatt kramper og kraftig blødning med blodklumper nå i ettermiddag. Føler meg ganske nedfor nå! Vet jo at vi kan bli gravide, men var jo NÅ det skulle skje!!!! Er usikker på hva som skjer videre. Har oppsatt time til første kontroll den 25. og ny UL-time den 29.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å nei, det var trist....:(

Har ikke opplevd det selv, så vet ikke hva du gjør videre, men ring legen/legevakten for å hør, tror de fleste blir sjekket om det er behov for utskraping, eller om kroppen har ordnet opp selv...

 

*trøsteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle innleggene!

Må innrømme at jeg selv synes det er skummelt å svare på sånne innlegg, så jeg setter veldig pris på at dere tør!!!

Nå er de nærmeste informert og jeg har kommet til en ny dag og får det litt på avstand. Jeg skal ringe legen min på mandag å høre om jeg må sjekkes med en gang eller om jeg skal vente til oppsatt time. Tror det blir litt rolig med bimmingen nå framover. Men vi setter nok i gang prøvinga snart!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg var i litt lik situasjon som deg. Blødde også masse. Alt fra brun utflod, brunrødt blod til friskt rødt blod. Mye også, gjennom buksa....

Var på UL i uke 7+1, legen fant ingen hjertelyd. Skulle også komme tilbake på ny UL etter 2 uker. Men de tok blodprøve, HCG, tok ny etter 2 dager for å se om det hadde steget. Det hadde det:)

Men jeg ringte de og sa jeg ville ha UL før, sa at dersom de ikke ser hjertelyd når jeg er over 8 uker, tror jeg det ikke er noe håp. Fikk ny UL i uke 8+2. Da fant de hjertelyd og alt var bra:) De trodde jeg kunne være kortere på vei. Ca en uke. Sluttet å blø i uke 8+5, har ikke blødd siden.

Skal på ny L på mandag. Håper alt fortsatt er bra:)

 

Du må ikke gi opp håpet.... Vet det er helt JÆVLIG å gå sånn. Krev en UL før...

Lykke til, klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...