Gå til innhold

Er det andre som har mye vondt i magen (ikke blod)? 5+3


pinn

Anbefalte innlegg

Hei jenter

Har vært gravid 2 ganger før, men mistet. Har endometriose og lykkes nå med siste IVF. Kan ikke huske å ha hatt så vondt i magen de andre gangene (til tross for at jeg mistet). Smertene kommer 3-5 ganger i døgnet of varer 15-20 min hver gang. Utrolig vanskelig å beskrive smertene men det er ikke rene mensensmerter, men mer en blanding av det og en "brennende", knip/trykk følelse. Må legge meg ned. Blir også veldig kvalm og litt svimmel i disse "anfallende". jeg har selvfølgelig tenkt at jeg mister igjen (har tatt det nesten som en selvfølge), men det går over hver gang og ikke noe blod. Har veldig høye Hcg verdier, som kan tilsi at begge eggene har festet seg (samt en bra fremgang i økningen). Når jeg har ringt til legen sier de bare at det er vanlig med smerter når livmoren vokser osv, men tror ikke de skjønner at dette ikke er små mensmurringer (de synes nok vi alle er litt vel hysteriske noen ganger :-). Jeg skal til ultralyd neste uke, men vurderer å forlange en liten sjekk før det hvis dette ikke gir seg (leste innlegget om urinveisinfeksjon og kanskje man burde testes for dette?)

Noen andre som opplever noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jer er også i uke 5 og har mye vondt i magen. Smertene kommer og går og varierer fra side til side. Hadde ikke slike smerter med nr. 1. Er også litt kvalm og blir bedre om jeg legger meg nedpå litt. Vet ikke om dette er normalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det også slik i uke 4 til 6. Legen forklarte det med at det var livmoren som utvider seg, og at det ikke var farlig. Det vil nok gå over:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også har de smertene,har til og med vondt ned i det ene benet... er like langt som deg,akkurat 5+3. Hvor høy var hcg nivået ditt og stigninben på det? har tatt det jeg også:) Håper det går bra med oss,har mistet tidligere jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne hadde slike smerter du beskriver, helt siden egginnsettingen. Hun måtte legge seg ned når smertene kom, og spiste mye paracet i den perioden. Smertene varte, i varierende grad, i hele svangerskapet, og de kunne ikke forklare årsaken til smertene. Hun tok mange ultralyder og ungen hadde det bra. Og til slutt fødte hun ett velskapt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

Hcg nivået var på 278 14 dager etter eggeløsning (altså den dagen jeg forventet mensen) og var 1700 6 dager etter. Dette med Hcg er litt vanskelig, da du må vite eksakt når du ble gravid samtig som målingene må tas samtidig for å kunne sammenligne seg med andre. Jeg har prøvd å sette meg litt inn i litteraturen, og statestikken sier at høy Hcg øker sjengsen for at alt går bra (har sett på tabeller osv). Jeg vet akkurat når egget ble befruktet for vi tok IVF :-) så slik det ser ut er det ikke umulig at begge eggene har festet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også opplevd sterke smerter, helt fra uke 5. Det var mye sterkere smerter enn mensmurringer som er ganske vanlig. Hadde vondt i hele magen, nedover innsiden av bena, fikk ikke sove, vondt å bevege seg, sitte, osv, så jeg ble sykmeldt da.

Det endte med en ma. Jeg vet ikke hva smertene kommer av eller om det hadde sammenheng md at jeg mistet,og jeg ser jo at mange har sterke smerter men at det likevel går bra, så jeg vet rett og slett ikke om hvor farlig det er.

Men det er plagsomt, så kanskje lurt å snakke md legen om det for evnt bedre oppfølging.

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mye vondt i magen, får ofte "knip", ganske intense smerter men går som oftest over etter noen minutter. Jeg tror ikke det har sammenheng med at livmoren utvider seg, for det tror jeg at jeg har kjent, og det er helt annerledes. Dette er mer som luftsmerter. Har også svært treg mage, og når det først løsner... hehe... sorry detaljene, men da er det altså nokså akutt og jeg må skynde meg på do. Jeg kan få såpass med knip i magen at jeg kjenner det helt bak i ryggen. Jeg tror ikke dette betyr at det er noe feil og bekymrer meg ikke så mye over det. Jeg har muligens urinveisinfeksjon, leste også det innlegget, så jeg skal snakke med legen om det på mandag da jeg skal på 1 kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 5 her og (tror jeg i allefall) og jeg har mye vondt i magen, særlig hvis jeg ligger på rygg med bena opp (aner ikke hvorfor jeg ligger på toseteren når vi faktisk har en større sofa)

hos meg er det omtrent som menssmerter, men også vondt ganske langt ned i venstre side. dette er første gang jeg er gravid og jeg er hysterisk redd for å miste! paradokset er vel at sjansen øker jo mer jeg bekymrer meg... men har bare vært klar over at jeg er gravid mer enn 4 dager, så kanskje man "kommer mer inn i det" etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, akkurat slik er det med meg også....- ikke det at jeg unner deg (eller de andre) vondt i magen, men noen ganger er det godt å høre at flere kjenner det samme :-), da er det liksom ikke så "farlig".....

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...