Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 jeg mener og ha kjent spark i uke 15... jeg er nå i uke 18 og syntes ikke det er den største aktiviteten inni magen... det gjør meg så usikker på om jeg har kjent riktig... det er jo tredje svangerskap og i forrige kjente jeg liv i uke 16 og da var det virkelig liv i måndene fremover... skal på ul neste uke så vi får se hva de sier... hilsen engstelig mamma for 3 gang...
SpongeBob Skrevet 15. september 2006 #2 Skrevet 15. september 2006 Er nok helt som det skal der inne. Her kjente jeg også liv rundt uke 16, og så har det variert veldig, spesielt etter hvor aktiv jeg har vært selv. Da jeg var på tur og gikk masse var det mutt putt stille der inne i nesten en uke, gjett om det var kos å komme på UL da og se Knotten! Kommer jo også an på om magesmulen ligger og sparker mot ryggen eller morkaken, og så er den jo rimelig liten ennå. Var det 3 cm lårbeinet var rundt uke 18? Blir vel ikke Tyson-kraft med det utstyret... Men tenk på uke 30 eller så, hvor slitne vi skal være av spark mot blære/ribbein/milt...
Kassiopeia Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Jeg kjente liv veldig tidlig denne gangen (uke 12 og 13) jeg tror livmoren lå klemt "under bekken ben" eller lignende (ikke god på anatomi) og jeg kjente kribling hver dag nesten to uker. I uke 14 flytte livmoren seg, og etter det gikk det lenger mellom hver gang jeg kjente noe og bevegelsene var liksom mer difuse, og det synes jeg de har vært siden. Dette gjorde meg usikker, men jeg kjenner liv daglig nå (uke23). Jeg har morkaken forran og det er nok grunnen til at bevegelsene kjennes annerledes denne gangen + at jeg tror knøttet sparker mye oppover/bakover (kjenner en merklig "uro" under brystet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå