Gå til innhold

hjelp, dere jenter som har blitt litt proffe på dette med el tester!

Anbefalte innlegg

Jeg har bukt disse dumme billig testene som aldrig slår ut:(

men i forigår og i går var det en svak, såvidt synlig strek på dem, så i går tok jeg en cb digital test og den slo ut på eggløsning!

men i dag mårrest når jeg testa slo den ikke ut. er eggløsning over da?

hvor lenge slår de ut positiv? hvis du er gravid fortsetter den og slå ut positiv på el eller er dette bare noe som KAN skje (er du sikker på at du ikke har blitt gravid hvis el testen slutter og slå ut etter en el)?

første gang jeg bruker disse testene :/

Fortsetter under...

El testene slår ut 12-48 timer før el kommer. Så om din var positiv i går, men negativ i dag, så var nok din el en eller annen gang mellom i går kveld og nå. Så ja, din el er over nå, eller er akkurat nå.

Vis du er gravid så skal el-testene slå ut positivt fordi de også reagerer på graviditetshormonet, får du en negativ el-test rett før IKM så er du antagelig ikke gravid (snakker av egen erfaring også her, med både negative el-tester og ikke gravid, og positiv og var gravid).

Hei Mia

Du, jeg kjøpte også sånn derre strips fra billig-tester..men synes hele opplegget var teit. Så, jeg putta heller litt mer penger på bøssa og kjøpte meg en Donna test! Den koster nesten 500,- men er bare SÅ verdt det!!

Jeg regna meg ut fra siste mens (som i mitt tilfelle var 7. juli) Regna ut at ca el ville være fra 18 - 23 juli deromkring, så rundt 14. juli begynte jeg å "spytte" i den Donna-testen. Etter ca 3-4 dager begynte det å komme "krystaller" i testen noe som tydet på at el var på gang. Og da var det bare å ....hehe..."stå på" 19., 21., og 23. juli.

Hjalp tydeligvis - for nå er jeg gravid :-D

tusen takk for svar :)

men det at el teste slår ut neg dagen etter den har vært positiv kan ikke bekrefte at et igg ikke ble befruktet? det er nermere ventet mens den reagerer på dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...