Gå til innhold

Ullklær....hvilke er best mht til prisen man bestaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...skal kjøpe en del ulltøy til minstemann (2 år)og lurer på om nøstebarn sine produkter er "beste" siden de er også bl de dyreste?!

Duger "reflex" sine også ....har hatt en del juha og de er Ok spes for større gutter men har også sett litt på troll og nøstebarn og synes de er enda mykeker og mer behagelige...:-)

Men er det verdt penger? Synes som sagt at nøstebarn er også ganske dyrt..en pysj liksom 500 NOK:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,valgte ull undertøy fra Sparkjøp i fjor og kommer til og gjøre det igjen i år til tullla på 16 mnd.

Rimelig ja, men det holdt henne varm. Vi hadde langermede bodyer, strømpebukser og ullsokker.

Vurderte ullpysj fra Nøstebarn men fant det ikke nødvendig da ho holder seg god og varm i vanlig bomull.

Når det gjelder tykkere ulltøy til å ha under parkdress trenger jeg også gode råd :-)

Skrevet

Undertøy og pysj kjøper jeg hos nøstebarn. Produktene er definnitivt verdt både prisen og at de må håndvaskes. Bånsull har også gode ubehandlede ullprodukter. Den ubehandlede ulla regulerer varmen mye bedre enn behandlet ull, og den holder ungen varmere enn billigulla.

Til mer slitetøy som får mer flekker og slikt kjøper jeg maskinvaskbar ull.

Skrevet

Ullundertøy kjøper vi stort sett hos Sparkjøp. Tom&Trine bodyar, janus strømpebukser. Ulltrøyer/bleiebukser strikkar eg sjølv av lanolinull frå Nøstebarn.

Ulldressar til utebruk under kjeledress kjøper vi hos OBS (eller andre som selger Janus-dressar). Vi har "forelska" oss heilt i Rengbue-ull frå Janus (http://www.janus.no/default.asp?id=177). Dressane er mjuke og deilige i ullfrotté. Tynne så det er lett å bevege seg i dei, men likevel lune. Dressane er forholdsvis store i størrelsen, men dei er så mjuke at det gjer heller ikkje noko om dei er litt store (kan fint brettast opp).

Nattdrakter i ull har eg leita lenge etter (økonomien tillét ikkje 500kr for ei nattdrakt), men omsider fann eg det og på OBS (Janus Babyull) til 229kr. Super i fasongen, deilig og mjuk.

Skrevet

Vi kjøper både ull bodyer og ullpysjer hos Englebarn.no. Det er samme god kvalitet i ubehandlet ull som hos Nøstebarn, men bare 25-30% billigere. Etterhvert har Englebarn et ganske bra utvalg i ull klær.

• 2 uker senere...
Skrevet

Kjøper barnekolleksjonen fra Devold. Er så mykt at det kjennes ut som skikkelig god fleece. Kan vaskes på 40 grader å haes på svakeste varmen i tørketrommelen. Koster 199,- men varer til gjengjeld veldig lenge og er superduper godt. Har også bodyer som jeg tror er 119 pr del, men det er bare opp til str 80 eller 86

• 2 uker senere...
Skrevet

Fordelen med ulla til Nøstebarna er at den er selvrennsende og derfor trenger kun en pysj.

Her hadde snuppa tisset oppover ryggen i pysjen sin, men om morgenen var det tørt og ikke antydnig til lukt. Det samme med ganske stort merke med gulp, fantes ikke lukt. tok å bare skylte selve flekken for å få bort den under kaldt vann i springen.

Skrevet

Jeg kjøper ullundertøy og sokker på spar-kjøp.

Hel ulldress kjøpte jeg i merket Reflex.

Det finnes mange gode merker, jeg tror faktisk alle jeg har prøvd har vært ok.

Jaho/Joho el. er veldig myke, fin design. Troll også, men ebgge disse er jo dyrere.

Skrevet

Jeg liker ull fra janus, ikke lattelig dyrt men deilig lell......de har på h&m og men ull derfra styrer jeg unna. Har hatt det til de større, men det virker"hardere". Janus har jo ikke lenger kun "kjedelige" ullprodukter heller, de har prinsesse og prinskolleksjon, rosa og lys blå. Og de har en kolleksjon rom heter regnbuen med litt friskere farger enn babyrosa/blå. Jeg kjøpte endel naturfarget da det var foreldre og barn messe, da var det 25% på janusull

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...