Gå til innhold

Bare meg som ikke er kvalm og ikke er noe spesielt plaget?


Sitronelle

Anbefalte innlegg

Når jeg sitter her og leser innlegg fra så mange som er kvalme og som plages av så mye trøtthet osv, blir jeg nesten litt bekymret for om det er noe galt med meg? Merker ingenting jeg....Er i dag 6+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på du og grattis med frø i magen :)

 

Jeg har det samme som deg jeg. Jeg er nå 9+5 og i topp-form. Ikke kvalm, ikke uggen - ingenting egentlig. Men, sånn var det i mitt første svangerskap også. Var i knallform hele svangerskapet med fint blodtrykk, ikke noen utslag i urin og ja - alt gullegodt (selv om jeg også er i kategorien 90kg + og gravid!!!) Eneste jeg hadde var litt bekkenløsning 3 uker før fødsel, men det gav seg sekunder jenta vår var ute.

 

Hm..kanskje vi begge venter jenter? Jeg mimrer iallefall tilbake til siste sv.skap og det er klin likt - og vi fikk jente da :)

(ok, den statistikken skal du ta med en klype salt hehe....)

 

Jeg spiser normalt, drikker godt med væske og trener jevnlig. Tror det kan også være med på å gi god grobunn for et "uplagsomt" sv.skap.

 

Vi får heller klappe oss på magen, smile og si "so far soo good" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer! Jeg er bare 4+2 ennå, så litt tidlig å si hvordan det går, men har vært gravid før, og var overhodet ikke kvalm el uvel - måtte bare tisse veldig mye:) Ikke noe galt med deg, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,jeg merker absolutt ingenting jeg heller..vell..akkurat nå er jeg litt små uggen,men er syk også da..

Med lillegutt så var jeg ikke kvalm en eneste dag,ikke en,men skulle bare mangle,ble plaget med alt annet da!!

Første gang var jeg helt ferdig,spydde som en gris til vi mistet i uke 18,men det var med tvillinger også,så kanskje derfor jeg var mer dårlig,og da hadde jeg alle symptomer også,ømme bryst,trett og springe på do..

Men ikke med lillegutt,og ikke nå heller..

 

Føler meg litt snytt for et svangerskap her,hehe,eller kanskje ikke,med tanke på hva jeg vet jeg har i vente.. =)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sitronelle!

 

Takk for sist! ;-)

 

Jeg er litt småkvalm hele dagen - men ikke sånn at det plager meg. Kaster ikke opp. Dette er mitt 3 svangerskap. Er 4 + 2 i dag.

 

Det er jo fantastisk at du ikke er dårlig da! De sier at de som blir dårligst har med blodtypen til far og mor å gjøre. Veldig forskjellig blodtype = dårlig - lik = ikke så dårlig. :-)

 

Nyyyt det og kos dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg godt igjen i det du beskriver!

Jeg er nå i 11. uke og har sålangt vært blandt de "heldige". Har ikke vært kvalm, kun litt uggen de to første ukene da jeg var plaget med forstoppelse. Trøttheten er først kommet over meg iløpet av de siste 2-3 ukene, og da spesielt på kvelden. Sovner idet jeg legger hodet på puta, og har en tendens til å våkne tidligere enn før..Litt uvant da jeg elsker å sove lenge på fridager! Ømme pupper har kommet og gått, hadde noen dager for 1 1/2 uke siden hvor jeg hadde ingen symptomer og ble litt stresset pga. det. Dette er nå kommet tilbake...

 

Tror vi har god grunn til å glede oss over få bivirkninger så individuell svangerskapstiden ser ut til å være.

 

Lykke til videre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 uker her, og jeg er bare trøtt, ellers ingenting. Lurer nesten på om jeg bare innbiller meg dette, men det gjør jeg vel ikke med 4 positive tester:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

Jeg er 7 uker på vei,og føler meg ikke så veldig gravid..

Gik til og med på legekontoret etter å ha fått to positive tester,for eg ville få det ordentlig bekrefta..hehe

Kjenner ingen ubehag,kun litt sliten på kveldene.

Ingen kvalme eller noe.. Herlig:-))

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I like måte og gratulerer så mye med graviditeten :) Ja, får håpe det fortsetter slik uten så mye plager. :) Synes fryktelig synd på de som blir så dårlige...Dette med blodtyper var ukjent for meg. Intressant tanke.., selv aner jeg ikke hva blodtypen min er, men får vel tidsnok finne det ut senere i graviditeten. Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei,

 

Tusen takk for svar fra alle sammen og lykke til med graviditeten til dere alle :) Ja, vi får regne oss selv som heldige og nyte tiden vi er gravide - både med og uten "plager". Kjenner meg igjen i mye av det dere skriver også...Bla hvor uvirkelig det føles å være gravid, og har tatt i bruk en god del unødvendige graviditetstester bare for å dobbeltsjekke og bekrefte det jeg allerede vet :) Et symtom har jeg da...jeg må mye opp og tisse om natta...hi hi :) God helg til dere alle og lykke til med oss alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er kjempeindividuelt!

Kvalmen kommer jo pga hormoner og forandringer i kroppen, det samme med trøttheten. Men ikke alle som merker dette like mye! Leste et sted at hvis man pleier å bli sjøsyk eller bilsyk, så blir man gjerne også kvalm i svangerskapet. Men jeg tror det er mange ting som spiller inn.

 

Bare nyt dagene du, håper at ikke kvalmen kommer snikende.

 

Jeg har det også topp, selv om jeg noen dager er ganske kvalm. Nyter situasjonen min, og håper på et like bra svangerskap som forrige gang ;0)

Er 9+5 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...