Gå til innhold

Fødsel snart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle tro at man visste om man er i fødsel eller ei når man er 2.gangsfødende...

Sist starta det med vannavgang, og var lett å forstå.

Denne gangen har jeg hatt rier som har gått over i maserier mange netter. I går kveld begynte det med rier som kom hvert 20. min og det varte en god time. Tenkte da de stoppa opp at jeg var ferdig med nattas rieaktivitet og at jeg fikk kanskje sove litt bedre denne natta.

Men så har det starta opp og slutta flere ganger, litt hyppigere for hver gang. Nå i morges var det bare 6 min mellom riene, men de har nå nesten stoppa opp igjen...

Det kommer blodblanda slim. I begynnerlsen vet jeg at det var pga jeg ble strippet i går formiddag. Men så gikk det over til klar utflod, for så igjen bli slimete og blodig, og i større mengder.

Er det noen andre som vet om rier kan starte og stoppe opp sånn før fødselen starter for fullt? Kan jeg gå i dagevis sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du,jeg venta nr 5,og ante ikke tegnene selv....fødslene mine hadde alle starta natterstid.denne gangen gikk vannet..noe nytt ja...

hvis du har blodblandet slim og rier vil jeg tro det er starten.du får være i aktivitet å se om di blir værre.var det jeg gjorde.jeg hadde maserier lenge,men di stoppa opp,og kom ikke tilbake før vannet gikk.men da var det en annen smerte.press i bekkenet og skikkelige menssmerter i korsryggen.du får gå deg en laaang tur,eller vaske til helga.tvitvi =0)

Skrevet

hei:)

kjenner meg litt igjen, det begynner og avtar igjen... veldig slitsomt! Har kommet masse slim, og flere litt sånne gjennomsiktige klumper, men ingen blod. Og riene er ikke sterke nok. Så da er det ikke fødsel riktig enda, men det er nok like før. Holdt på slik hver dag en hel uke før fødselen starta for fullt sist:)

Skrevet

En liten oppdatering...

Riene har denne gangen ikke stoppet opp. De har nå vart siden kl 9.

Var på sykehuset i 10.30-tiden og lå til registrering og ble sjekka modning på. Hadde da gått fra 1 til 2 cm åpning siden i går formiddag, og livmorhalsen hadde blitt helt myk. Hadde da rier med 3-4 min mellomrom, men de varte ikke lenge nok(bare ca 1 min) til at fødselen var i full gang. Bor så nærme sykehuset at jeg fikk lov til å reise hjem noen timer. Skal tilbake i 15-tiden og sjekke.

Riene kommer nå hyppigere, ca 2 min imellom, men har ikke blitt vondere eller varer lengre, så får bare håpe at de er effektive nok til at det nærmer seg fødsel.

Jormor mente at jeg nøk fikk i løpet av dette døgnet... Får håpe hun har rett :-)

Skrevet

Spennende dette...hold oss oppdatert...men ha i minne at selv om du bor nærme sykehus,bør du være beredt:)

Fikk beskjed når jeg skulle ha min datter(6 år siden) at fødselen ville ta 1-2 dager,men etter 30 min på sykehuset,var hu i armene mine...heldig ja,men utrolig så fort det gikk...hadde jo innstilt meg på å vente:)

Lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...