Gå til innhold

Forsvinner magemusklene???

Anbefalte innlegg

Føler at der ikke er noe igjen av magemusklene, og magen vil mere ut. vanskeligere og holde han inne. Så jeg ser virkelig gravid ut når jeg slapper av. Har litt mage fr før, men ikke mye. Blir snart vanskelig og skjule. vordan er det med dere andre??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6323957-forsvinner-magemusklene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

veit ikkje om dei blir slappare. eg og har litt mage frå før men kjenner no at eg ikkje klare å holde den "innwe "lenger" he he he, masse vi strever med... er beg å bruke mammabukser, klare ikkje mine vanlege lenger, er no 10+3..... er vel noken som er beg å få mistanke og dei som veit det meina dei kan sjå det.....gledar meg sånn til magen virkelig kommer fram :-))

Hvilke magemuskler? Hehe, har så slapp mage etter forrige mann. Han er nå ett år og jeg har jo ennå ikke begynt å trene magen...så var det plutselig på`n igjen så da rakk jeg ikke det...Tar nok litt tid før den fylles ut her hehe, god plass med andre ord!

har det helt som deg, flaut at magen stikker ut etter bare ti uker, forstert er jo ikke mer enn noen millimeter. Men klarer ikke holde magen inne. Men om magemusklene "forsvinner", er visst det bare bra. Jordmor sa i forrige svangerskap at de som har veldig trente magemuskler får en vanskeligere fødsel, så bare ver stolt av den slappe magen, jeg prøver! c:

Har alltid hatt flat og stram mage, og jeg tror ikke på at fødselen blir verre av den grunn, hvorfor skulle den det? Musklene blir jo enormt dradd etterhvert som magen vokser. De forflytter seg liksom ut til hver side. Dette kan man kjenne når magen begynner å komme godt til syne. Midt på magen har vi to kraftige muskler som går ned. Når magen vokser begynner disse å gå ut til hver side.

Magen min forsvant veldig fort etter forrige fødsel. Er ufrivillig litt for tynn. Etter fødselen strammet jeg magemusklene, men magen ble ikke hard i det hele tatt.. Føltes helt rart, for magen var jo borte og det var ikke fett rundt magen. Men musklene hadde ikke strammet seg opp enda, og det tok nok inntil et par måneder tror jeg. Jeg trente ikke magen, men den trente seg automatisk opp ved løft av babyen, og bare det å sette seg opp i sengen for å amme.

Merker at buksa er strammere rundt magen nå, å så håper jeg faktisk på litt mer mage denne gang, for alle maste så veldig om den lille magen min sist, selv da jeg var høygravid. Det var slitsomt! Jeg vil legge på meg å ha stor og god mage. Men jeg er lang også, så jeg har god plass.. Så får vel bare ikke så stor mage jeg..

Ja ej oxo føler magen e mykje slppare.. ej e no bare 8+5... So ej ser faktisk godt forskjela allereide, og det vil nok typen oxo når han kjeme fra sjøen.. He problem med å holde inne, men viss ej ikke holde inne vil alle og en kvar begynde og lure... =o) Å ej vil holde det hemmelig for bejente frem til 12.uke... Ej e ei lita jente.. Hekje bikka 160 engang.. Ser med gru kor ej skal få plass til den store magen.. Der e liksom ikkje so langt fra puppan og ned, so den lille skal få det trongt ettekvart, og ej vil nok bli en vaggande flodhest... hehe.. Jaja, men alt vil nok bli verdt det... =o)

Annonse

Dette er bare tull...

Jeg er 9+3 og trener 2-3 ganger i uka, og trener magemusklene..

Så lenge du selv føler at du klarer det, skal du bare trene.

Magemusklene er jo med på å hjelpe deg under fødselen.

Kommer til å trene noen mnd til, men tar ikke like mange som før.

Noe skjer ihvertfall...jeg veier en kilo mindre enn før jeg ble gravid og min mage er så vist ikke like fast lengre.

Har lest noe om et hormon som løsner opp for og gjøre klar magen til og utvide seg så mye som den må.

Også at man gjerne må trene, men ikke ta sit ups feks.var noe om at magen kunne bli rar i fasong pga musklene "slipper" opp på midten liksom. Og da ble værende rar etterpå!?!

Magen trenes jo uansett når man er i aktivitet, så det er vel heller ikke nødvendig og pumpen akurat nå:) Må jo det etterpå likevel...he he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...