Aga:-) Skrevet 15. september 2006 #1 Del Skrevet 15. september 2006 Ingeborg er nå litt over en måned gammel, og har begynt å bli litt interessert i omverden. Hittil har hun sovet mye, og når hun har vært våken har det stort sett dreid seg om bleieskift og amming. Mye amming:-) Nå er hun våken lenger tid av gangen, kan ligge lenge på et teppe eller på stellematta si på gulvet og studere ting rundt seg. Hun smiler som ei sol når jeg smiler til henne, og jeg blir helt varm av glede når jeg ser det litt skjeive Elvissmilet hennes. Tenk at hun er min til låns i laaaang tid! Hun elsker å bade, ligger helt musestille og knytter langsomt opp de små nevene sine. Jeg ser at hun slapper av i hele kroppen, og bare flyter i det varme vannet. Tjukke, gode lår har hun fått også, og kroppen er ikke lenger helt nyfødt. Hun holder hodet sitt lenge av gangen, og er oppmerksom og interessert. Det er jo så deilig å få oppleve dette mirakelet gang på gang, og se at de langsomt våkner til en verden som er spennende og god. Det skal jammen meg bli fint å bli ordentlig kjent med henne, se hvem hun er og finne ut av temperament og humør. Vi er jo utrolig heldige!! Fortell litt om deres babyer da, morsomt å lese om hvordan dere har det om dagen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6323895-en-fantastisk-tid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
shanty73 Skrevet 15. september 2006 #2 Del Skrevet 15. september 2006 Hei Aga.. Her har det vært en del bekymring/frusterasjon... Lillegutt har gråti mye i sin våkne tid... og det har det vært en del av. Han har sovet kanskje en "langlur" på dagen.. ...men sitter og ser på denne vakreste lille mennesket og tenker at dette er et lite mirakel.. Må få si at det er godt at de vokser seg til,men kunne ikke tenkt meg å vært dette foruten.. Smilene kommer oftere og våken tidene blir lenger, og vi blir bedre og bedre kjent... Lykke til.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6323895-en-fantastisk-tid/#findComment-6331927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aga:-) Skrevet 16. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 16. september 2006 Heisann shanty73!! Uff, det er jo så slitsomt med slike gråteperioder, håper av hele mitt hjerte at det går seg til så fort som mulig. Har du noe å bære ham i, eks et sjal eller slynge eller noe? Det kan gjøre det lettere, det gjorde det hvert fall for meg med en eldste sønnen min som gråt trøstesløst i lang tid. Ja, det er jo et mirakel, men jeg er litt enig med deg: Det er godt at de blir større og lettere å regulere etter hvert også.... Lykke til selv:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6323895-en-fantastisk-tid/#findComment-6336388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ceci og prinsen. Skrevet 16. september 2006 #4 Del Skrevet 16. september 2006 Hei Aga :-) ja, helt enig med deg . Dette er en fantastisk tid! Theodor liker også veldig godt å bade, han blir helt rolig i vannet og lager "godlyder". Han liker også kjempegodt å ligge naken på stellebordet. Når han skal ha mat ligger han lenge på puppen, og vil helst sove med puppen i munnen. Det vil jo ikke jeg at han skal gjøre, tror det lett kan bli en slitsom vane! Han får også flaske, pga jeg har hatt en brystreduksjon tidligere. Trodde ikke at jeg kunne amme, så at det faktisk kom melk i puppene mine, kom som en positiv overraskelse. Storesøstra ammet jeg i 6 uker, denne gangen håper jeg at jeg kan amme lenger, men jeg ser jo at han foretrekker flaska dersom han er svært sulten. - Så vi får se hvor lenge det går. Han ser ut til å ha et kraftig temperament, som sin mor og storesøster, hehe. Enda er han jo så liten at vi ikke har fått rutiner på noenting enda. Han har vært svært våken seint om kvelden og utover natta, har gjerne ikke sovnet før kl. 02, og våkner så etter 3 timer for å få mat, så jeg føler jeg går rundt med konstant søvnmanko. Prøver sove på dagtid når han sover, og storesøster er i barnehagen. Ellers er jeg i bra form etter ks, men bekkenet er fortsatt ondt. Jeg føler meg så utrolig glad og takknemlig for å ha fått en velskapt og vakker sønn! Inni meg er jeg glad hele tida. Ja, dette er virkelig ei fantastisk tid! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6323895-en-fantastisk-tid/#findComment-6342096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå