Gå til innhold

Dovner bort i hendene !!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg begynnt å dovne bort i hendene når jeg sover om natta.

Vokner flere ganger og er helt nummen i fingrene, og smerter i leddene.

Smertene varer en god del utover dagen.

Har mye vann i kroppen da, men vet ikke om det har noe med saken å gjøre. Flere som har det samme, eventuelt noen råd??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nummenheten kan helt klart ha noe med væske i kroppen å gjøre, er ukjent med at det kan gi smerter i leddene. Hvis man har masse væske i hendene kan dette midlertidig påvirke nervene (som kan komme midlertidig litt i klem) og man vil føle seg nummen.

Hvis nummenheten kommer av væske i kroppen, så bør det hjelpe å knipe sammen hånda, og strekke ut alle fingrene og gjenta dette en del ganger, bevegese hjelper til med å transportere væsken bort fra hendene igjen, og sånn sett gi bedre plass til nervebanen igjen.

Som sagt så vet jeg ikke noe om sammenhengen mellom væske og smerte i leddene, men at det blir bedre utover dagen, kan ha å gjøre med at når man beveger leddene så "smøres" dem, og dermed blir smertene mindre.

Kanskje du burde sjekke dette med smerter neste gang du er hos legen??

Håoer dette hjalp litt:)

Skrevet

Det problemet har jeg og..Nervene i håndleddet kommer i klem pga vannet og jeg får det ikke til å bli bedre. JM mente at det bør forsvinne av seg selv etter fødselen. Det kan forårsake at du blir svakere i henda, får vondt i fingra og blir "klønete" KJipt som f.... men ingen grunn til panikk; det ooooorner seg:)

Skrevet

Har d sånn jeg og. Både i hendene og i føttene, spes i høyre foten, den er mest opphovnet også. Masse vann.

Hadde d likedan sist jeg var gravid, trøsten er at d forsvant ganske raskt etter fødselen:)

Har ikke smerter i leddene, d er ubehagelig for jeg er stiv, men ikke smerte.

Skrevet

jeg også har det sånn til tider, men jeg trodde kanskje det var pga at jeg ligger på siden, og ikke har noen "plass" til å legge armen, så den blir liggende litt høyt.

Skrevet

Dette er jeg også VEEELDIG plaget med.... har ikke sovet godt på 3 mnd... Dette kalles carpal tunnel syndrom, og det er endel gravide som får det. Skal vist gå over etter fødsel. Jeg har kjøpt meg en skinne som jeg sover med om natten. Dette hjelper litt, da håndleddet ikke får bøyd seg... Er også plaget om dagen, da jeg f.eks skriver på bim, føner håret, støvsuger, pusser tenner, sminker meg.... Huff beynner å bli temmelig lei dette nå..

Skrevet

Sliter med akkurat sammen som du, og er litt nummen i et par fingre hele dagen. Jeg har ikke mye vann i kroppen, men har allikevel fått nerver i klem. Snakket med legen om det, og fikk beskjed om at det går nok over. Når det blir ille om natta står jeg opp og vifter litt med hendene, det funker for meg.

Skrevet

ÆSJJJJ, dette plager meg også noe sinnsykt for tia.. er driiittlei!:) høyrehånda er kostant doven, døgnet rundt:(

Skrevet

Hei!

ja, damer . samme problem her! Det vi plages med heter Karpaltunnel syndrom : Utbredt hos middel aldrende og gravide.... Skikkelig vondt og plagsomt:( For noen hjelper vist vitamin B6...

Gleder meg til det forvinner..

Skrevet

Det går an å få tak i skinner om du kan bruke om natten, det kan lindre. Hvis du fortsetter å være nummen hele dagen, bør du uansett ta en tur til legen. God bedring! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...