Gå til innhold

kan noen hjelpe her, kan man ha to el løpet av en syklus?kommer slim..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm, jeg har hørt (men vet ikke 100 % sikkert altså) at i sjeldne tilfeller kan man ha el to ganger i en syklus, men da skjer dette samme dag eller dagen før/ etter ordinær el.

Jeg har også hørt at endel får økt utflod når man blir gravid, så kanskje det er det dette slimet tyder på?..

Men som sagt er jeg ikke helt sikker på dette, kanskje du bør ha sex idag for sikkerhets skyld:o)

Hvilke el-tester brukte du da? Helt sikker på at de viste riktig i forrige uke?...

Hei!

Nei, man kan ikke ha el 2 ganger i syklusen. Ville satset mer på den teorien om at du er gravid og har økt utflod, kanskje. Eller så må jeg også si at forrige syklus så hadde jeg mye utflod før ikm, noe jeg vanligvis ikke har. Og jeg fikk tanta....Men du får bare vente å se...

Vet jo at man plutselig kan ha en mye kortere syklus sånn av og til, det er mange som opplever det, men da har man jo tanta mellom el....

Leste forøvrig det i et svar fra en lege for litt siden at man kan ikke ha 2 el i en syklus. Bare som Sunny sier at man kan jo slippe flere egg, men det skjer dagen før/etter eller på el dagen...

Fant dette på pernille om det su opplever:

Noen kan oppleve å få flere runder med eggløsningsslim i én syklus. Dette kan skyldes noe så enkelt som at kroppen har prøvd å ha eggløsning, men ikke fått det til. Den nye runden med eggløsningsslim viser da at kroppen prøver på nytt å få til eggløsning.

I noen tilfeller kan flere runder med eggløsningsslim (gjerne sammen med uvanlig lav temp om morgenen og lange, uregelmessige sykluser også) være et tegn på stoffskifteproblemer.

Jo man kan vel ha to el i samme syklus, er det ikke slik toeggede tvillinger blir befruktet?..hmm.. Men da er det vel som jeg skrev over her uansett, at ekstra el da er samme dag eller en dag før/etter el.

Annonse

Også fant jeg dette, dette bekrefter vel bare det vi har skrevet her... :

Myten om flere eggløsninger i én syklus

Det kommer litt an på hvordan man definerer eggløsning. Definerer man eggløsning som den prosessen som slipper ivei ett eller flere egg fra eggstokken(e), så kan man svare et blankt nei på spørsmålet om hvorvidt man kan ha flere eggløsninger i én syklus.

Definerer man eggløsning derimot som utslipp av ett egg fra en eggstokk, så er påstanden om flere eggløsninger i én syklus en sannhet med modifikasjoner. Det er nemlig fullt mulig å slippe to eller flere egg i én syklus, MEN disse kommer alltid innen et tidsrom på omtrent ett døgn. Ca 24 timer etter at det første egget løsnet har nivået av progesteron steget såpass at det effektivt forhindrer muligheten for å slippe noen flere egg resten av syklusen. Dette gjelder selvsagt kun i naturlige sykluser. I hormonstimulerte sykluser (f.eks. ved prøverørsforsøk) kan det utroligste skje.

oki takk for svar jenter.. hm rart men skal sørge for sex idag hihi,men venter jio tr neste uke så kanskje det er bare den som sier ifra.. pokkern...men kanjo alltids håpe på det andre dere nevnte..uten å si m ed ord.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...