Gå til innhold

JEG ØNSKER IKKE Å JAGE NOEN!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Kjære alle bimmere!!!!!!!!!!!!!1

Hvis jeg har tråkket noen på tærne så ber jeg om unnskyldning.

Dette er et forum, hvor jeg søker råd, likhetstrekk og støtte... Her skal vi kunne utrykke følelser uten å bli angrepet...Ser det selv, at det siste innlegget jeg skrev på innlegget:"gledesdreper", kanskje var litt på kanten...

Men jeg ble sååååå glad for å endelig se Gravid i displayet, og så grinete for så å bli satt ett hakk tilbake både fra Riksen, og hvertfall fra noen av "våre medsøstre" her inne, som JEG ønsker bare skal være støttende og oppmuntrende. Jeg tar ikke alt her inne for kalde fakta, men oppmuntrende svar er alltid velkomment

Så noen som hadde svart på et innlegg:" om det å skrive en ting, og si en ting med ord", At det fort blir missforståelser når man ikke får høre hvilket tonefall som ligger bak. Dette er jeg helt enige i. Jeg var kanskje litt raskt ute med et svar, men oppfattet det svaret jeg fikk som utrolig krast!!!!!!!! Da blir jeg provosert med piggene ute (har litt pigger i auraen fra før;-)

Når det er sagt, mener jeg at man går inn her av fri vilje, enten for å ytre en mening, se hvordan det går/har gått med noen... eller rett og slett fordi man ønsker å dele erfaringer!!!, og det håper jeg fortsatt at dette forumet er til. Jeg ønsker ikke å få munnkurv her inne!!!!!!!!

Her vil jeg si hva jeg vil, uten å tråkke noen på tærne, og hvis jeg gjør det, er ikke det meningen...

Leger sier, og er forskjellige, og av og til ønsker man å lytte til det mest ønskede svaret. Jeg stoler fast på legen min, men det var ikke han jeg har snakket med på telefonen heller

En spesiell hilsen til mamma2gang: Syns ikke du skal holde deg vekk herifra pga meg.... jeg biter ikke, og jeg ser den diskusjonen vi har hatt som avsluttet... og ønsker deg lykke til videre hva enn du gjør.

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6323244-jeg-%C3%B8nsker-ikke-%C3%A5-jage-noen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Eifos.

Godt å høre at du ikke ønsker å jage noen herfra. Det hadde jo vært tragisk!

Jeg har lest innleggene på "gledesdreper" og jeg må jo si at det gikk en kule varmt der ja. Egentlig langt over streken. Vi er da voksne mennesker her inne. Selv om vi er proppet fulle av hormoner må vi da kunne ha litt kontroll over sinnet.Greit å kunne si hva vi mener,men et sted går jo grensen, synes da jeg.

Uansett så er dette et avsluttet kapittel. Håper vi alle kan fortsette å være her inne og ha glede av det. Vi er tross alt mange som har vært her inne i mange år.

Jeg ønsker deg fortsatt lykke til med graviditeten Eifos.

Klem fra

Nå svarte jeg på Mamma2gang sitt innlegg, så da vil jeg skrive noe her også.

Det var nok litt i grenseland det som ble sagt på "gledesdreper".

Syns man skal tenke seg godt om når man kjenner at sinnet "tar en", for da blir som regel innlegget/ svarene veldig kvasse. Det ser alltid verre ut på "trykk" enn det kanskje var ment.

Mamma2gang kom bare med fakta, og jeg må innrømme at jeg også stusset over en positiv test på dag 8, vet om andre som har testet positivt før dag 10, og så viste det seg at det var eggløsningssprøyta....

Forstår uendelig godt at du ble glad, men det er en grunn til at legene gir oss anbefalinger. Vi kan bli både irriterte og forbanna, men det er tross alt de som sitter med ekspertsvarene :o)

Er kjempeglad for den positive testen din eifos!! Det må føles deilig :o)

Syns det var fint at du la inn dette innlegget :o)

Lykke til videre!!

Klemmer fra

Hei på deg Eifos.. !

Jeg har ikke vært inne på siden siden i forgårs.. og ble helt overveldet over alle skarpe ord her inne...

Tragisk at det utviklet seg slik det gjorde.

Jeg må si at jeg forstår deg, jeg testet jo på ruge dag 6. Og det er fordi man FØLER at noe er anderledes... man nesten bare VET at man er gravid? I allefall hadde jeg det sånn. Men min test var negativ da - og det tok jeg med knusende ro...

Og når man endelig får en svak test - så er det nesten så man ikke tror det - og får lyst å teste hver dag.. jeg har testet positivt 12, 13 og i dag den 15 - i dag var den sterkere enn noen sinne.

Og.. uten å lage noe rabalder her inne - bare en liten ytring med smil om munnen - og hormoner i kroppen - når folk reagerer - så er det som om man føler at dette er stedet for trøst for dem som tester negativt? Man får nesten dårlig samvittighet over å få treff - i alle fall jeg - på første gang, når jeg vet at så mange har slitt i mange år. Og jeg synes det er forferdelig for dem som sliter - inkl. deg Eifos - som har ventet så lenge på dette - så når testen endelig blir positiv er det en drøm som blir virkelighet - og man tror det faktisk nesten ikke... Derfor vil man holde på den deilige følelsen så lenge man kan - at man faktisk er gravid. Så får man ta nedturen når den kommer - HVIS den kommer. Men Eifos.. Vet du hva?

Er det ikke på tide at vi flytter oss over til 1. trimester da?

Vi prøver jo ikke lenger - og da trenger vi ikke tråkke på noens følelser.

Jeg mener også at man må kunne glede seg over hverandre - og gråte med hverandre her inne. Man må få ut frustrasjonen - men det som er litt vanskelig er vel at ALLE her er super hormonell...

Og etter å ha blitt gravid - skal man jo være glad.. men vet dere hva?? Man kan også bli deprimert... og det er jeg! Uten å forstå hvorfor - så gråter jeg.. Jeg gråter over det ene egge jeg reiste fra i Haugesund - hvorfor valgte jeg ikke to? Det ble ikke frosset ned.. jeg gråter over at jeg er blitt lei meg , og jeg gråter over at mannen min blir nedtrykt av at jeg er nedtrykt... Så folkens.. det er ikke bare lett heller - for når man skal være glad, og har all grunn til å være glad - spiller kroppen oss ett puss!

Lykke til til alle som sliter - og lykke til til alle som er blitt gravid!

Varm klem fra meg!

Annonse

Jeg synes at forumet bør være et sted med stor takhøyde - men med en viss selvredigering, slik at man unngår å gå for langt over streken :-)

Jeg synes definitivt ikke forumet bare skal "være til trøst for de som tester negativt". Men det må jo samtidig være lov til å komme med innspill når man mener at noen har testet for tidlig - siden resultatet da er svært usikkert. Det kan jo ikke bare bli sånn at man alltid skal være enig med den som skriver det første innlegget i en tråd.

Så får man heller prøve så godt en kan å holde innleggene på et saklig nivå.

Helt enig........med deg. At det går noen varme kuler her iblandt er ikke til å legge lokk på og enig med "eifos" at noen ganger søker man ikke kun fakta, men en glede av andre. Man får nok fakta andre steder".

Ingenting er bedre å ha andre som hopper av glede sammen med en, enn å få moralen plassert under beltespenna,man får det nok her i livet og man vet nok hvor moralen ligger selv men er villig til å legge den på hylla noen ganger.

Noen ganger ønsker man å spørre her inne etter andre sin opplevelse og hva andre mener,,,,,,,,,,,noen ganger ønsker man bare å rope ut av glede å håpe andre hopper på den hormonnelle bergogdalbanen.

Det innlegget tidligere om at den ene ikke ønsket å være her inne......syntes det er å gå litt for langt med å legge skylden på noen. Vi skriver et innlegg her å regner med svar uansett positivt eller negativt. Noen ganger må man bare backe ut å legge ting bak seg andre ganger blir man provosert og hiver seg etter MEN da må man regne med at andre også gjør det og at det går en kule varmt innimellom ,det er vel derfor dette er et forum,"trodde jeg da".

MEN en ting er klart at man går inn her og vet at alle er forskjellig og vil kunne reagere på forskjellig måte.

Så jeg syntes ikke du burde føle "eifos" at du tråkker noen på tærne for her må man kunne skrive det man føler og tror uten at noen skulle bli så "hårsår" at de backer ut.

Dette er da min mening.

Helt klart stor takhøyde, vi er da så mange mennesker her og alle med forskjellig liv,opplevelser,meninger, opplysninger,fakta osv.

Det sier seg selv at et innlegg som er av glede for noen kan virke for dumt for andre.

Og dette utrykker vi sterkt om, men det må jo være lov.Et forum er et sted for akkurat å utrykke seg,få støtte,meninger osv.

Jeg føler vel at vi alle kan kunne utrykke seg på hver sin måte, MED sin måte å skrive på også får man ta en diskusjon hvis ting blir missforstått, dette er vel noe som blir fattet etter hvert.

Jeg føler iallefall at dette er et sted som man må kunne utrykke seg "her og nå" og det er jo veldig godt for hver enkel. Om dette støter noen må jo det være så.......Men alle vi vet hvor godt det er å kunne utrykke følesene våre her både på godt å vondt.Dette er jo også grunnet at man slipper å blotte hele seg det er kun et "nick".

Det å slippe å stå øye til øye gjør at man utrykker akkurat hva man mener mange ganger uten å legge lokk på. Der kommer også dette inn at man blir misforstått.

Men dette er noe vi som "nick og nettmennesker" er bare nødt å godta ellers ville alt bare gått til helvete tror jeg hvis vi skulle bli opprørt over alt som legges her.

Noen ganger har man gode dager andre dårlige men det er jo sånn med oss mennesker.

I allefall sånn som oss hormonellekvinnemennesker er....Hehe

Hei Eifos....

Jeg skjønner godt at du ikke vil jage noen, det var antageligvis ikke din intensjon, men noen ganger er en spade rett og slett en spade! Og jeg holdt litt øverst i den spaden.....

Jeg har ikke sagt at det bare er en grunn til at jeg velger å ikke være her, de er mange. Jeg har holdt på med Ivf i så mange år at det begynner å bli en vane, skremmende, men sant.

Men, hva trodde du at du ville oppnå med å svare så krasst? Jeg har vært ute en vinternatt før og står for det jeg svarte i ditt innlegg. Men det var kanskje det som ble feil,- jeg var ikke enig med deg?! Er det ikke det som gjør mellommenneskelige forhold litt spennende, at vi ikke alltid er over ens?

Vi som holder på med ass. befruktning er laget av et spesielt stoff, det er derfor vi går i gjennom det vi gjør. Det er ikke alle som ville tålt det!!!

Jeg vil nok sikkert titte innom dere en gang i blandt, men ikke på langt nær så ofte som før ferien. Plutselig en dag ser dere meg igjen....

Tiden fremover nå vil jeg bruke på Tilde, mannen i mitt liv, familie og venner. Og er jeg riktig heldig så blir det et positivt test om en liten stund!

Lykke til Eifos og alle dere andre.

Grip dagen!

Jeg står for det jeg har skrevet jeg og, men burde ha formulert meg annerledes. Vil bare si at jeg ønsker deg lykke til med prøvinga, så skal du se at spiren sitter snart igjen!!!!!!!!!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...