Gå til innhold

Min angst da jeg fødte

Anbefalte innlegg

Vet jeg var en blandt de heldige å att jeg får kritikk av å skrive det,men angsten min gjorde att jeg las å las alt jeg kom over,skrev min fødselsplan hvordan jeg ville ha den.Yoga hjalp meg med puste å avslappningsteknikker,takk til yoga sier jeg bare.Har du angst er yoga å annbefale på det sterkeste.Alle ønsker en god å fin fødsel.Rart når vannet gikk var jeg ikke redd,angst hva var nå det?Gikk mye i prekestolen å har lært att tyngdekraften hjelper så jeg bestemte meg for å ligge komfertablet over en sakkosekk.Jeg fikk klyster siden angsten for å drite også var der,men fikk ingenting ut.Tok ett bad men det hjalp ikke så godt,bare dysjstrålene hjalp mot riene.Da jeg gikk i prekestolen hørte jeg på radioen å det hjalp å se utav vinduet å holde øynene oppe for lukket jeg dem ble alt forsterekt med rier så øynene måtte være oppe.

Så under selve fødselen så fikk jeg varmeflaske når riene kom,det var deiligt.Det hjalp veldigt.Jeg kjente meg ikke selv igjen da jeg pustet rythmisk men det hjalp,gjorde det automatsik.Jeg ville holde min kjære i hånden men ikke hardt for da strammet jeg kroppen,jeg slappet så godt av å var i slags transe å jeg vet kroppen lager selv endorfiner heter det vell,kroppens naturlige smertestillende middel.Lyttet til jordmor å lyttet etter kroppens signaler.Jordmora skrøt av meg å sa jeg var en kvinne som var født til å føde.Første jeg sa når fødselen var over var"var det ikke værre"?å smilte.Det som var satans vondt var da hun skulle sy,da bannet jeg høyt altså.Vell hun sydde ikke som hun skulle heller så neste gang må jeg forhøre meg om jeg må sy eller kan la være,men må man så må man.Angsten min nå er jo att jeg blir større der nede etter fødsel nr 2 siden jeg pisser i buksa bare jeg nyser.Er red sexlivet mitt kan bli ødelagt å alt,ja så jeg har angst for mye enda + vist ikke fødselen blir som ønsket,men angst for selve fødselen nei sorry det har jeg ikke.Føler med andre å deres fødsel,men til dere som har opplevd fælt fødsel å gruer seg igjen har jeg en ting å si:Bli mere forberedt,slapp av.Å føde er en jobb en skal gjøre seg klar til så man må jobbe for å oppnå best mulig resultat vist man over hode kan det.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6322578-min-angst-da-jeg-f%C3%B8dte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at du klarte å overvinne angsten din, møte fødselen uten redsel og få en fin opplevelse!

Syingen er en nedtur når man syns man er ferdig, ja! :-) Forlang bedøvelsesspary neste gang! (Hvis det er nødvendig å sy, da - jeg måtte sy mye mindre andre gang)

Angående nedentil: Knip! Prøv å sitte på do og knipe av strålen. Da har du funnet den rette muskelen. Gjør samme sammentrekning når du ikke tisser, for eksempel hver gang du surfer. ;-) Det tar kort tid å trene seg opp igjen og bli stram som en ungmø igjen. :-D

Så artig at du klarte å jobbe deg gjennom angsten! Det er nok sant at jo mer kunnskap man har om fødsel, jo bedre rustet er man til å takle det. Uheldigvis for meg er jeg et av de få unntakene; jo mer jeg vet, jo mer sikker er jeg på at dette IKKE er noe for meg...

Håper knipeøvelser hjelper deg med det andre problemet!

Takk for fin historie!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...