Gå til innhold

Når begynte dere

Msmarita <3 04.12<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk det med en gang, og det blir bare verre.......

Tror det kommer ann på huden og hvor elastisk den er. Jeg har ikke elastisk hud og fikk mange strekkmerker da jeg gikk med en, blir nok ikke stort bedre med 2.....

Men vi er nå bare glad for at vi venter barn, etter 4 år med prøving, så bryr meg ikke om strekkmerker.

Det finnes laser nå som kan fjerne mye av merkene og med trening etter fødselen så skal jeg nok klare å leve med disse ;)

har fått tips om å smøre med A-krem fra apoteket og har også kjøpt antistrekk merke krem så får vi se om det funker ;)

Jeg fødte en stor gutt for snart 3 år siden, hadde en enorm mage men fikk ingen strekkmerker og smurte meg ikke med noe....Har hørt det er genetisk hvor elastisk huden er! Fikk din mor og søstre mye strekkmerker er faren for at også du får det. Jeg er nå i uke 31 m tvillinger (og nå er magen like stor som da jeg fødte førstemann), har ikke oppdaget noen strekkmerker ennå.

Mamma har strekkmerker, men ætter fæm unga så må ho jo ha litt ;) søstran mine har d nåkk ikke, den eldste av dem e bare ti år, å håpe ho vente i minst ti til før d blir snakk om barn ;) Hehe...

så nån bilda av magen til en som va gravid me to helt på sluttn, helt enormt .. æ har aldri sett en tvillinggravid sin mage før, å d dær va d største æ nån gang har sett.. magen va jo ett fjell.. Thihi, d blir morsomt å se om æ klare å slå str. på den magen ;)

Annonse

He he.. Jeg tittet litt ekstra på navnet jeg også, men det er den fødsels streken fra navelen og ned i det hellige. Ikke alle får den, mens noen får den veldig synlig og kraftig. Kalles bare fødselsstreken. Den har vel ingen funksjon så langt jeg vet.. Jeg er i 32+4 og jeg har ikke noen antydning til den..

Jeg fikk den streken nedenfor navlen ganske tidlig, men den var veldig svak da. Husker ikke helt når, men før uke 20 i allfall. Etterhvert kom den også over navlen. Man ser den godt om man er nær, men ikke på avstand. Mye heller sånn strek enn strekkmerker, den forsvinner i allfall etter fødselen :-)

Annonse

• 3 uker senere...

Hei igjen

Jeg er snart i uke 37 og har fremdeles ingen strekkmerker. Jeg var hos jordmor i dag og symfyse målet mitt var på 41 cm. Jeg er ikke stor, selvom jeg føler meg stor for tiden. Men er smal på sidene og har skikkelig kulemage..Begynner og blir bra trøtt, sliten og tung. Men har jo hatt et fantastisk svangerskap...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...