Gå til innhold

Trenger tips...

~Maja Mor~

Anbefalte innlegg

UPS! Ble lagret for tidlig :-)

VEL...

Har en vennine som tok abort for et par uker siden, hun sliter veldig nå med anger. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å hjelpe henne godt nok. Mannen ville at hun skulle ta abort, men hun ville så gjerne beholde, men valgte å ta det bort p.g.a. mannen.

Er det noen her inne som har vært i min situasjon, er vanligvis ikke så usikker, men jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for henne slik at hun kommer styrket ut av dette og ikke forblir et vrak. Er så vanskelig å sjule for henne at jeg syntes hun skulle beholdt, mannen syntes det "passet" dårlig med barn nå....

Huff, vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til henne nå. Og især når jeg er en prøver selv og sliter med å bli gravid, er så redd for at hun skal misforstå mine intensjoner...

Noen som kan gi meg litt hjelp her?

Fortsetter under...

Det er tøft de første ukene etterpå og det er desverre ikke noe noen kan gjøre annet enn å høre på henne hvis hun vil prate..Særlig siden det ikke høres ut som om det egentlig var hun som ville det, da tar det sikkert enda lenger tid å komme over. Meeeen de aller fleste som opplever det vil på et eller annet tidspunkt legge det bak seg, uansett anger og skyldsfølelse..

Sånn etterhvert kan man jo også håpe at hun ikke lenger gidder å være sammen med en fyr som ber henne ta bort barnet sitt, men det er kanskje en annen historie:)

Du kan ikke la være å snakke om din egen graviditet når den kommer bare på grunn av dette, men hun setter sikkert pris på at du ikke forventer at hun skal feire sånn med en gang.

• 3 uker senere...

Tror du hun har dårlig samvittighet ovenfor deg også, siden du sliter med å bli gravid, og hun fjerner sin spire? -I så fall, så kan du jo forsøke å fortelle henne at du ikke klandrer henne.. Skjønner selv det kan bli rart og vanskelig, ettersom du mener de burde beholdt uansett..

Alternativet er å treffe henne, servere kaffe/te, og noe godt, og rett og slett la henne stå for praten. Hvis hun har det tøft, og dere er venner, så kan det hjelpe å få det ut av systemet. -Ofte så må slike ting gjentas flere ganger. De første gangene vil hun gråte, og etter en stund vil hun antakeligvis kunne snakke om det uten at det plager henne særlig. -Da er hun på vei til å komme over dette. -For det er eneste muligheten, hun får uansett ikke omgjort aborten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...