Gå til innhold

Hjelp meg! =(

MammaTilTo&Spire=)

Anbefalte innlegg

Her er historien;

Ifjor høst begynte jeg på sykepleiestudiet og fødte en baby desember 2005. Har hatt et års permisjon og begynner på igjen der jeg slapp, altså i november i år, så har så langt bare fått med meg nesten ett halvår. Nå er gullungen blitt 9 mnd og igår fant jeg ut at jeg er gravid IGJEN! Jeg føler et helt totalt kaos i hodet, jeg er i sjokk. Samboeren min ble glad og vil gjerne ha denne lille babyen som såvidt har begynt å vokse, er ca 4 uker på vei... Men jeg strider fælt med spørsmålet om å beholde den.. Jeg har altså 2 og ett halvt år igjen på en 3 årig utdanning som nok sikkert ikke er så lett å komme igjennom. Går det ann å klare dette med to små med ett og et halvt års mellomrom? Er det virkelig mulig? Vi leier leilighet og samboer har jobb. Hvis vi beholder barnet kommer han til å ta ut permisjon slik at jeg fortsatt kan studere... Men jeg har fortsatt 2 år igjen etter babyen blir født... Forestiller meg at det blir uuuutrolig harde år...Har noen gjort dette før? Fullført utdanning med to veldig små barn? Føler at det nesten er umulig å bestemme seg...

Fortsetter under...

Heisan!

Vet ikke hvor vidt dette er til hjelp akkurat..

Men har selv en datter på 2,5 år (alene om omsorgen for henne 100%), begynte på bachelorstudie i fjor høst (har altså begynt 2.året nå), og blitt gravid med ny kjæreste som jeg heller ikke bor sammen med, pga at vi bor forskjellige steder i landet grunnet jobb og utdanning. Vi skal ikke flytte sammen før jeg har endt studiene, noe jeg/vi er fast bestemt på å at jeg skal gjøre, til tross for at det kommer nok en liten engel om noen få uker..;)

Og det er mitt valg, da mitt studie kun finnes ved denne ene skolen her i landet, og han ikke kan flytte pga firmaet. Satser på å få tatt de fleste fagene på løpende bånd og ikke ta permisjon, slik at jeg raskere kan flytte nedover til min kjære, med utdannelsa i kofferten.

Men har bestemt meg for å utsette to eksamener til neste høst sånn at jeg kan ta en mnd "fri" etter fødselen og begynne på igjen etter jul med baby i armene..:P

Puh.. Godt å få ut litt frustrasjon, må nok innrømme at jeg er redd de første mnd etter nedkomst kommer til å bli harde..

Glemte forresten å skrive at uansett, utdanningen kan man ta igjen når som helst senere, mens en abort får man aldri tilbake. Er i glad jeg tok det valget som for MEG føles rett, tross alt. Men er jo ikke sikkert at det er det som er rett for andre! Håper du finner ut av det=) Lykke til i alle fall, hva du enn bestemmer deg for! =)

Hei igjen=)

Må vel ta han med på skolen dette året (dvs de dagene jeg MÅ dit før jul etter han er født (termin 5.nov), og neste semester..), så får han begynne i samme barnehage som datteren min etter neste sommer. Da er han ca 9 mnd, så det er jo ok (dersom jeg kunne valgt, ville jeg ventet lenger selvfølgelig, men det er jo bedre enn å ta han med på skolen når han blir såpass stor..).

Så jeg er spent på neste semester, hvordan det vil gå..

Dersom DET lar seg gjennomføre, blir nok det siste året som en lek..:) Hvordan går det med deg da?

Ikke enkelt dette nei, å komme i slikt dilemma..:(

Hvilket studie går du på da? Vi er vel fortsatt litt i tenkeboksen, har satt oss ned og snakt om det og tenkt mange ganger, men kommer liksom ikke noe særlig videre... Vi begynner kanskje å være mer i retning av å beholde, men er usikker...Samboer vil jo mer enn gjerne og han stiller helt og fullt opp, det er jeg som er usikker...Hvor stor aldersforskjell blir det på dine to?

Det er nesten umulig å ta en avgjørelse i dette tilfelle...men må jo bare velge... Er bare noen uker på vei og får termin i slutten av mai tror jeg, så det passer jo egentlig greit med at jeg får sommerferie like etter og da kan jeg jo være hjemme med begge to, så i august igjen da så må pappaen tar permisjon og jeg fortsette på studie... Sånn vi har tenkt det hvis vi skal gjennomføre det! Når får du tid til å lese og sånt da?

Godt å ha noen å prate med =)

Annonse

Jeg går andre året på fysioterapi (åsså 3 år) Er alene med ei jente på snart 4 og er nå gravid igjen. Jeg har termin 3 mai og vil gjerne bli ferdig med andreåret i allefall.. problemet med påde graviditet på studiet og å studere videre med en baby er praksisen.. skal være ferdig med praksis et par dager før termin, og er redd jeg ikke klarer å fullføre den... Får se hva som skjer og om jeg klarer å fortsette uten permisjon? Utdannelsen kan du uansett bli ferdig med seinere :) Det er ikke noe stress :) Lykke til med valget :)

Hei Lurv!

Heldigvis har ikke jeg problem med pass det første året siden pappaen skal ha permisjon... Er mest bekymret for om jeg klarer å fullføre studiene, men det må vel gå?! dessuten har jeg en liten angst for hva alle kommer til å si når jeg nå er gravid IGJEN! spesielt familien på min side..mamma fikk sjokk sist gang... men en skal jo ikke bry seg med hva andre sier... men det er godt å få aksept for valget sitt og...

Hei hei igjen..ü

Dattera mi blir to år og 10 mnd i november ved termin, grei aldersforskjell på en måte, men kunne nok tenke meg å hatt kjæresten i samme hus for å si det sånn ja..:(

Er ikke bare-bare med en 2-3åring heller, mye trass!

Jeg studerer multimedieteknologi ved Hint, Steinkjer.

For det meste praktiske fag som vi er nødt til å delta i for å bestå (ikke bare en teoretisk eksamen som mange andre linjer/fag har..). Dvs bl.a obligatoriske øvinger (eks flerkameraproduksjoner..) og praksis..

Dessuten jobber vi med utstyr og lokaler jeg ikke har mulighet til uten å være der, slik at jeg er veldig avhengig av at lillemann er forholdsvis "rolig" og kan være med meg på skolen.. Har jo som sagt ikke mulighet til å "ta det hjemmefra"..

Høres nesten ut som en umulighet dette, tenker mer negativt jo mer det nærmer seg, men har tro på å ta en dag av gangen..

Det verste som kan skje, er likevel bare at jeg må utsette skolen et år og ta permisjon..

Eneste grunn til at jeg på død og liv ikke vil det i utg.pkt, er at jeg kan likevel ikke flytte herifra før jeg har fullført ("gidder" ikke å begynne med å leie ut leiligheta mi og flytte nedover osv for en periode, for så å flytte tilbake igjen, og så flytte nedover igjen.... you see..? ;) mye stress for de små og det..), og jeg vil jo selvfølgelig flytte sammen med min kjære så fort som mulig...

Huff.. Det er noe stress ja..;)

Men nok om meg, hehe.

Hva tror du da, høres jo nesten ut som det heller imot å beholde?

Det passer jo igrunn kjempebra med termin i mai da, så får du hele sommeren, og i tillegg har en mann som kan ta seg ut perm etterpå? Og plutselig er babyen så stor at han kan være i barnehage eller hos dagmamma? =)

Jo, godt å prate med noen om frustrasjonene sine ja.

Keep me updated da:)

• 2 uker senere...

heia.

har en sønn som ble 2 i september....han begynte i barnehage i år og jeg begynte på allmenpåbygg for å ta studiekompetanse,for så å studere juss etterpå..jeg har 6 år skole og 1 år praksis forran meg...og så viser det seg at jeg er gravid,er nå 7 uker på vei. =) gleder meg,og skal fullføre studietiden.

jeg tror du klarer det,med tanke på at du har hjelp fra faren=)...

håper dette hjelper litt da =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...