MammatilE&E+2MA+julibaby? Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 jeg er 2 gangs og i uke 37, hodet er festet og har hatt masse nedpress og menssmerter de to siste ukene, så jeg regner med at babyen har gravd seg rimelig langt nedover. Men magen er jo like høyt opp enda. Må magen synke på alle?? Hun sparker meg både i ribbein og pupper føles det som, veldig ubehagelig med så "høy" mage.
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Hei.. Har 5 dager til termin, og jeg synes ikke magen min har sunket i hele tatt. Vet ikke om den "må" det før fødsel..håper ikke det, da jeg er ganske lei, og håper det skjer noe snart!
Nyckelpiga Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men hvordan kjennes nedpress ut?
*endelig FØDEKLAR,fødte 1.10 Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Heisann Jeg er også 2 gangs og 35+2 uker på vei....Var på kontroll på akkurat 35 uker og hodet hadde festet seg, men magen ikke sunket.... I dag har det sparket noe forferdelig i høyre ribbein, og det har vært j**** og kjøre bil da jeg ikke kommer meg fram til rattet pga at hun ligger så høyt enda..... Har også hatt nedpress, og i dag har kynnerne såvidt akkurat gitt seg før den neste kom...... Har ikke hatt smerter under kynnerne, men høres ganske likt ut som til deg.........
Lumsk Skrevet 15. september 2006 #5 Skrevet 15. september 2006 Du kommer nok til å vite når du får denne nedpressfølelsen. Det er relativt enkelt å skjønne. Det er et trykk nedover og det føles tidvis som om alt der inne skal komme fallende ut når som helst. Men, jeg vet ikke om magen MÅ synke. Jeg skulle ikke tro det siden barnets hode ikke fester seg til alle.
Mai24 Skrevet 15. september 2006 #6 Skrevet 15. september 2006 Magen min har ikke sunket noe synlig, men gutten min ligger langt nede i bekkenet.. Jeg er en dag over termin i dag, så jeg tror nok ikke magen min kommer til å synke heller. Det kommer kanskje litt an på hvor høy/lang jeg er? *hakke peil*
Cilly2baby Skrevet 15. september 2006 #7 Skrevet 15. september 2006 Magen min sank dagen etter jeg begynte med bringebærblad kapslene.. om det har noe me det å gjøre vet jeg ikke. Men det er veldig synlig.. Alle kommenterer det.. tilogmed samboer som ser meg hver dag merket forandringen over natten. Faktisk før meg.. Jeg ser det ikke selv. Men merker det ganske godt, det er deilig når den synker :)
bodøjente24-gutt nr2.30/9 Skrevet 15. september 2006 #8 Skrevet 15. september 2006 magen må nok sikkert ikke synke på alle. min lille gutt ligger høyt oppe i bekkenet,og hodet har ikke festet seg (hadde ikke det på kontrollen for en uke siden i hvert fall). er i uke 39. har veldig høy mage,men legen min sa at på førstegangsfødende kan hodet feste seg og ungen grave seg helt ned i bekkenet fra 2-4 uker før fødsel,mens hos flergangsfødende kan det skje rett før fødsel,til og med bare noen timer før, så siden dette er min andre,satser jeg på at den høye magen ikke betyr at jeg har kjempelenge igjen. Jeg ble egentlig ganske overrasket da legen sa at han lå høyt i bekkenet,for jeg har også hatt masse nedpress og maserier/sterke kynnere, spesielt når jeg er ute og går,så jeg var sikker på at han satt godt festet langt nede i bekkenet. Man kan tydeligvis kjenne nedpress selv om de ligger høyt. Men jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du sier,for samtidig som det av og til kjennes ut som han skal "falle ut", er jeg skrekkelig øm i ribbena av at han ligger å presser og sparker opp i dem, og det er tungt både å sitte og bøye seg litt. vi får satse på at de kommer snart så vi får hvile ribbena litt
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 15. september 2006 #9 Skrevet 15. september 2006 Ikke alle mager synker nei.. Forrige gang festet ikke hodet seg i det hele tatt, og legen fortalte meg igår at det var ofte ved annengangsfødsel at hodet ikke festet seg.. Da er magen fremdeles like høyt oppe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå