Gå til innhold

"Ufrivillig" hjemmefødsel.

Anbefalte innlegg

Datteren min på snart tre år ble født hjemme på sofaen midt på natten, mens storebror lå i naborommet og sov og ante fred og ingen fare! Hjemmefødselen var langt fra planlagt, det gikk så fort at "det bare ble sånn". Fra startskuddet gikk og til det hele var over tok det bare ca 30 min! Både jeg og pappaen visste at ambulansepersonal og jordmor var på vei, så det var bare snakk om å holde ut til de kom. Skal jammen si at skinnsofaen fikk gjennomgå mens vi venta! Hehe!

Da vi "endelig" hørte at ambulansen parkerte utenfor huset, må jeg innrømme at jeg var rimelig letta. Jordmoren var kjempehyggelig og fikk meg til å stole fullt og helt på henne, enda vi bare fikk så vidt hilst før neste pessrie kom jagende over meg. Det skulle vise seg at jenta mi allerede var så godt som ute. Ved neste rie kom hun som en kule!! Verdens herligste følelse! Pappaen fikk så i oppdrag å finne myke håndklær til å tulle henne inn i, og så noe vi kunne ha morkaken oppi. Vi måtte le litt da ha kom med en skrukkete Rema 1000- pose og lurte på om den var ok. Hehe. Det var den selvfølgelig!

Etter fødselen ble vi kjørt til sykehuset i ambulansen for undersøkelser. Det hele gikk så veldig greit!

Jeg er nå gravid for tredje gang, og vurderer strerkt å føde hjemme også denne gangen. Men nå skal det være planlagt:)

Tidligere har jeg vært litt skeptisk til dette med hjemmefødsler, med tanke på mangel på smertestillende, alt som kan gå galt osv. Men jeg må si, ettersom jeg har vært gjennom både "standard fødsel" på sykehus, og hjemmefødsel, at sistnevnte absolutt anbefales! Til syvende og sist er jo en fødsel noe av det mest naturlige en kan oppleve, og går nesten alltid bra!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6321196-ufrivillig-hjemmef%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...