Gå til innhold

kan plagene forsvinne igjen

Anbefalte innlegg

Er nå 14 + 4 og har den siste uken hatt sting fra korsryggen og ned i lårene. Det er ikke så veldig plagsomt. Vondt akkurat der og da, men det kommer sånn ca en til to ganger om dagen, så det går helt fint an å leve med. I utgangspunktet tenkte jeg at det var alt for tidlig å merke noe til BL, men etter å ha lest litt rundt omkring ser jeg jo at det kanskje kan være det likevel (symptomene stemmer i allefall rimelig godt).

Det jeg lurer på er om dette kun er en "early warning" på noe som kommer, eller om det bare er litt sånn fordi man blir mykere i bekkenet og at det forsvinner igjen (eller i allefall ikke tiltar).

Noen erfaringer å dele?

... dette er kanskje feil fora å spørre siden dere som er her inne ikke har blitt kvitt plagene, men jeg forsøker meg likevel.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6321154-kan-plagene-forsvinne-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det kan forsvinne - men man må lære seg å ta hensyn til bevegelser og slikt. Mitt har forsvunnet i løpet av 11 år.. men har vondt i korsryggen - uten at det trenger å ha noe med bekkenet å gjøre. :-) Bruk bekkenbelte!! det hjelper veldig!

http://www.lkb.no/bekkenl.htm

Klem

Jeg var veldig plaget i første svangerskap og brukte bekkenbelte med stort hell. Idet fødselen var over, var bekkenløsningen 99% borte! Andre gangen er bekkenløsningen omtrent like ille, men smertene er lokalisert litt annerledes. Har mye vondt i symfysen, og da synes jeg bekkenbeltet gjør vondt verre. Tar så mange hensyn jeg klarer, og satser på å bli kjapt bra denne gangen også.

Sist jeg var gravid var jeg plaget i en måned+/- og kjente ikkenoe etter det! Denne gangen var jeg ikke så heldig...men nå når jeg kun har en uke igjen føler jeg jeg har blitt litt bedre de to siste dagene...lurer på om det kan være at babyen ligger så langt nede at hodet stabiliserer bekkenet?!?! Synes jeg har lest noe om det =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...