Gå til innhold

Gravid uke 5 +2 -- mensmurring, Er det normalt?

Gjest

Anbefalte innlegg

Er gravid uke 5 + 2, med IVF, og har mensmurring. Hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg trodd at jeg får mensen om to-tre dager. Er dete normalt eller er det begynnelsen til en abort? Er det noen som har hatt liknende og at det har gått bra?

HCG verdien er veldig bra (over 100). Har to forsøk tidl. og hadde da sterke smerter fra dag 3,som endte i MA. Den andre gangen fikk jeg blødning på dag 13, selv med med meget bra HCG på dag 14. Denne endte i graviditet utenfor livmoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du:) Hadde du hcg over 100 eller over 1000? Og når tok du prøven? bare lurte for jeg også hadde det,men trodde det var lite. Har kanskje misforstått jeg da? håper du kan svare meg:) Vi er jo like langt vi da:) det er jo artig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei håpefull25

På dag 14 hadde jeg HCG på litt over 100, og det ligger i normalområdet .

Har fått vite at studier har vist at HCG over 50 på dag 14 gir god prognose for å få levendefødte barn. Normalområdet i uke 4 til 5 er HCG mellom 50 og 300, og den dobles hver 1,5- til hver 3 dag, frem til uke 8 - 10, for deretter å stabilisere seg.

Så du har en veldig fin HCG verdi, og det er bare å håpe på at det går bra!, for oss begge.

Jeg har ikke tenkt å be om noen ny HCG, så lenge jeg ikke har magesmerter eller blødning. Jeg oppfatter meg som gravid og hadde tenkt å vente til en tidl ultralyd i begynnelsen av oktober, for å se etter hjerteaktivitet.

Og prøve å slappe av så godt jeg kan inntil da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg målte hcg forrige uke,da var jeg 4 uker. Målte først 110 og 48 timer senere var den på 210. Er det bra? litt nyskjerrig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er fordi de skulle sjekke om den steg. Ellers ikke noen grunn. Vil bare sjekke litt i og med at jeg mistet sist,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da skjønner jeg hvorfor du tok den på dag 16. Og at du er inne i "hcg kjøret", som er ganske slitsomt, medfulgt av usikkerhet, spenning og stress. Har vært igjennom det samme selv, to ganger Håper at hcg`en din stiger som den skal denne gangen!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...