Gjest Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 som noen av dere som "kjenner til meg" her inne vet,så har jeg vært mye plaget i graviditeten.et rent lite helvete har det vært til tider. men det endte lykkelig og bra da =0) var en fast gjest på klagetråden,og jeg og verpehøna lagde vår egen fødselsliste av hva vi skulle prøve for å få ting i gang,hehe...vell,jeg kom ikke langt på den lista.jeg vedda også med noretta,om at jeg kom til å gå til termin.jeg tapte,for å si det slik... fredag 7 sept. ble jeg mormor,og jeg var oppi skyene.jeg rusa rundt her å gjorde i stand til di skulle komme hjem.var veldig syk selv.hadde feber noen dager,og var ikke frisk.men lykken over barnebarnet holdt meg oppe fra senga.på kvelden lagde jeg grøt.(hadde ikke spist dette hele graviditeten),men denne kvelden var det godt.så jeg pelma innpå 3 porsjoner,med masse kanel på.....=0) vell....jeg fikk luft i magen,og la meg tidlig.sov hele natten uten dobesøk!!! skjelden vare kan man si..men i 06 tiden måtte jeg trippe den kjente veien på do..la meg igjen,og ...sorry...kjente jeg måtte slippe en salig en...men hva skjer? jo,jeg feis på meg vannavgang!!!! jeg har aldri starta fødsel slik,så jeg trodde ikke helt det gikk an...hehe.... men etter en hektisk pakkebegghistorie,som ikke ligna noe forstod jeg hva det betydde..fikk med meg 13 truser,2 topper,og toalettsaker..alt annet ble glemt... hadde på forhånd fått beskjed om å legge meg hvis vannet gikk.men trodde ikke det skulle skje,så jeg var uforberedt på alt... trippa rundt her i en halv time før jeg kom på å vekke mannen... klaska til han og sa,vannet er gått...fikk til svar:DU LIGGER UNNA LIVMORA.!!! han var temmelig bortreist ja...=0) fikk somla meg til å ringe føden,og etter en time kom da sykebil og jm. tenkte dette kom til å gå fort,så jeg trodde det ble fødsel på meg før 12 den dagen.men den gang ei... kom frem 9.30,og fikk konstantert tverrleie !!! han hadde altså snudd seg på turen.luringen hadde nok en gang tenkt å lage liv i leieren... hadde rier,men di var så svake at jeg merka ikke mye til di. jeg måtte holde senga,siden faren for at navlestrengen skulle ramle ut.dønn kjedelig.der ligger mann,vet fødseln har starta,men får ikke gjort noe med det.lege og jm sjonglerte min hjerne med forskjellige opplysninger,så til slutt ga jeg f...tok ting som di kom.fikk barnebarnet inn på rommet,så jeg kosa meg jeg,hehe..tenkte mye på hvor rart dette var.mormor ligger selv på føden...ble etter hvert snakk om keisersnitt,siden han ikke ville være med på å skulle rette veien ut.så jeg forberedte meg sykisk på det..men,nei....enda noen timer gikk..da ville di vente å se...jaja,jeg venta jeg...kl 16.00 ble jeg undersøkt,men ingen åpning,og tappen lå langt bak.kunne ikke kjenne noe mente di.. så jeg måtte ta ul,og da hadde han lagt seg på hue,helt av seg selv..snille klatten,hihiii... jeg jompa opp og trødde gangene sammens med min datter.hun skulle hjem,men venta noen timer.trodde vel hun skulle få møte lillebror først... hadde ikke ei eneste rie jeg,så jeg trodde det ble drypp etter hvert.følte dette ble langdrygt,og var sliten og lei..vaktskifte 2 kom...denne jm kjente jeg også fra tidligere,og vi tulla mye.fikk humøret opp i værtfall. kl 19 ble jeg undersøkt på nytt.da hadde jeg plutselig 3-4cm åpning !! helt sånn uten videre..ble satt ut,for jeg trodde da jeg måte vente enda mange timer.men neida,nå skjedde ting fort.riene kom som perler på en snor...jeg gikk å gikk.var med mannen ut,sendte barn og barnebarn hjem,spiste litt,gikk enda mer...men kl 21.30 måtte jeg kaste inn håndkle og velte meg ned i senga.jeg kan med hånden på hjerte si at lystgassen ble min,og bare min etter det...trodde jeg hadde limt den fast,for jeg slapp ikke frivillig. =0) kl 22 ble det nok et jm skifte,og jeg prøvde overtale medhjelperen til overtid...hun hadde en fantastisk måte å holde pinen i ryggen i sjakk.men nei,hun måtte hjem....jeg takka for hjelpa og grudde meg til neste "hjelper"..henne likte jeg nemlig ikke...men ting føuk i tempo,så etter 3 pressrier og en mann som så vidt rakk opp til meg,var vår lille attpåklatt kommet til verden.noe liten,kvit og kald,men helt i orden.var litt svak,men etter et varmt bad kvikna han til. så fredag 8 sept. kl 22.32 kom lille Thor-Jonny til værden. 2685g 46cn og 34 rundt hodet. jeg synes han ligner 7 far i huset,hehe...liten,skrukkete og passer i et horn.=0) men nusselig og verdens snilleste. han fikk gulsott,og måtte være noen ekstra døgn på sykehuset,men kvikner til hver dag.vi koser oss alle sammen,og prøver å få litt system på ting her.ikke lett,10 år siden sist,og nå må vi inn i en ny rutine. er glad jeg er ferdig,og nyter å kjenne formen komme tilbake.men litt vemodig også.å vite at jeg er ferdig her inne på 3trimester. blir å savne alle di snille bimdamene =0) ble litt langt og tamt dette,men men..kan vel skylde på tåka jeg... lykke til dere som venter.håper alle får en fin fødsel,slik som jeg. riene var ikke så ille som jeg huska,og sitter igjen med en fin opplevelse. klemmer til dere alle =0)
Linda - mor til to! Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Gratulerer så masse med liten attpåklatt )) (og barnebarn såklart ) Og en lang - men bra fødsel. Lykke til videre, og kos dere så masse med den/ de små!!
Murmeline Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Gratulerer sååå mye med attpåklatten:) Da rakk han ut før snuppa mi likevel, hva var det jeg sa:) Må si at jeg beundret motet ditt, vet det har vært et langt svangerskap. Garantert prematur liksom... Så gøy at dere fødte nesten samtidig da! Må bli fint for de å vokse opp sammen.. Lykke til så mye!!
Gjest Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 takk du,hehe...ja,her var det prematur hele veien,men vi lurte dem vi =0) men der lå to som var det.den ene var 3300g...en kjempe i forhold. ja,her blir det bursdag to dager på rad.onkelbanet er myyye større.men han vokser vel til han her også..er tynn og puslete,men vi var forberedt på det.
verpe-hønå*m/4jenter Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 åååååå, du er heldig du!!!!Gratulerer så mye med lille gutt-)))) Morsom historie var det hverfall, særlig de 13 trusene,he,he... Her tror man at man er forberedt, så viser det seg at det er en hvertfall ikke,hi,hi. Går selv med vondt, etter stripping i dag, men det tar seg ikke opp, så det er nok falsk alarm dette ja.....grrrrrr Kos dere masse med lille attpåklatt. mange klemmer fra meg.
Gjest Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 verpehøna..!!!! HIV NÅ FOR ALL DEL INN DEN KANELEN VI HADDE PÅ LISTA.. den funker,men hold på prompen,hehe..... jeg har tro på at det funker.gjorde jo det både for meg og dattera mi... å thanks for gratulasjoner =0) hadde ikke bruk for alle 13 trusene jeg,men hva gjør man ikke i en slik situasjon?? skulle ha pakket beggen tidlig ja,helt klart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå