Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Heisann! Flere jenter her som har antifosfolidsyndrom? Jeg har antifosfolidsyndrom og har endel spørsmål vedrørende dette og graviditet. Sambo og jeg planlegger barn og vil få tett oppfølging av sykehus og leger når jeg eventuelt blir gravid. I tillegg vil jeg måtte ta fragmin hver dag i hele svangerskapet. Noen andre med dette syndromet? Erfaringer med dette og graviditet? Takk for svar )
motherO Skrevet 15. september 2006 #2 Skrevet 15. september 2006 Hei, jeg har noe som de kaller Lupus antigoagulant el som du skriver antifosfolipidsyndrom, noe sånt iallfall. Det betyr jo at vi har lettere for å danne blodpropp i morkaken under svangerskap. Jeg går på albyl-E og Fragminsprøyter hver dag i dette svangerskapet og det er ikke noe problem! Blir godt fulgt opp fra sykehuset også, det er nok ingen store farer forbundet med å gå på disse medisinene, men jeg er inne til tilvekstkontroll ganske ofte. Dette for å forsikre seg om at fosteret har god blodgjennomstrømning i navlesnoren. Disse medisinene skaper større blødningsfare i forbindelse med fødsel også, så du kommer til å få retningslinjer om når du skal slutte med albyl-E før fødsel. Jeg har også tatt noen blodprøver som sjekker status for blodplater etc underveis. Jeg skal ha keisersnitt og har noen forholdsregler der i forhold til når jeg skal ta Fragminsprøyter før inngrepet etc. Men du får god informasjon på sykehuset ang dette. For min det har det iallfall vært helt uproblematisk å ta disse, og svangerskapet har gått som en drøm, er i uke 34 nå. Lykke til!!
Steinbukk79 fødeklar Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg har også antifosfolipid syndrom. Begynte på Albyl-E 75 mg og lav-molykolært heparin (Klexane sprøyter), begge deler daglig fra første dag etter pos. graviditetstest og ut svangerskapet. Etter gjentagende aborter, går det nå kjempe fint!! Jeg er i 19 uke og alt ser kjempe bra ut med den lille! ) Merker jo at blodet blir en del tynnere også svimler jeg en del, men får veldig god oppfølging både med kontroller hos lege (blodprøver etc) og ultralyder hos spesialist. Så dette skal nok gå bra! Masse lykke til!! Husk, vi er heldige som får hjelp. Tenk så mange som aborterer gang på gang, men som aldri finner ut hvorfor! Igjen lykke til! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå