Gå til innhold

"sakset" fra vg ikveld...

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Mange tror at de kan få problemer med å bli gravide etter langs tids p-pillebruk. Dette stemmer heller ikke.

- Mange ville hatt problemer med å bli gravide uansett, sier David Cibula, professor ved Department of Obestetrics and Gynecology, Charles University i Tsjekkia."

Kanskje ikke vi skal være så redd for disse p-pillene alikevell...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P-piller er jo kunstige hormoner som kødder til den naturlige syklusen.

Jeg skal aldri mer ha disse hormonene i kroppen min hvertfall. reagerer forholdsvis kraftig på dem.

Der forskes også på brystkreft og p-pille/østrogen sammenheng, så er man disponibel i familien ville jeg vært forsiktig.

Har i tillegg to veninner som har fått blodpropp.

Satt inn kobber spiral etter første mann, og har virket greit for meg.Litt ekstra blødninger og en liten blødning under EL, ellers ikke noen Bivirkninger. Den forhindrer bare egget i å feste seg i livmoren da det er noe fremmedlegme der....

Så hold dere unna p-piller jenter.

Så der var en lege innom her som anonym, hva sier du?

Skrevet

ja, nå tenke jeg kun på den delen med å bli gravid igjen etterpå da...

det er oppskrytt at de som går på p-piller bruker lenger tid. Gjør man det, ville man gjordt det uansett..

Skrevet

Det er jeg enig i, men likevell..

Får meg liksom ikke helt til å få det til å stemme at det ikke skal ha noe å si..

Uansett så er alle forskjellig, så kanskje det er rett lell...

Skrevet

ja, det som har noe å si er bare at du har hatt regelmessig mens før du begynte med hormonell prevansjon. Jeg hadde regelmessig før, og hoppet rett inn i en 28 dagers syklus med en gang jeg sluttet på pilla.

Skrevet

Hei.

Det er riktig at man forsker på sammenhengen mellom østrogentilskudd og brystkreft, men det er lite sannsynlig at p-piller gir økt risiko, det er for liten østrogendose.

Skjønner godt tankegangen at man ikke vil putte kunstige hormoner i form av p-piller i kroppen, men kreftfaren er i alle fall ikke noe man skal bekymre seg over :)

Uansett så er jeg enig med smurfejenta som sier vi ikke skal gi pillene all skylda for at vi strever med å få det til å sitte, er nok mye rett i det som ble sagt i vg...

Skrevet

De fleste på p-piller blir jo gravide da...ikke alle som sliter. men samtidig er det ikke naturlig for kroppen at vi går på slike da og er ufruktbar i flere år... tror jeg avventer videre forskning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...