Gå til innhold

Hvor mye betaler dere barnevakten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes dette er så vanskelig. I går hadde jeg en 16 åring til å passe mine 2 jenter på 3 og 5 år. Jentene var lagt og sov, så barnevakten kunne sitte å se på TV, drikke brus og spise chips. For dette betalte jeg 100 kr for to timer.

Jeg har ikke ide om dette er lite eller mye. Ungdommen synes sikkert det er lite (det er jo tross alt ikke mye man får for 100kr). Selv synes jeg det er en enkel jobb og mener 100 må være veldig bra.

Noen som har noen "regler" for slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tenker å foreslå 60 kroner timen til 16-åringen. Vi håper å få en fast avtale og at hun legger dem. Ungene er 1,5 år og 4 år. Evt at vi legger dem og at hun sitter. Tenker at hun kan forsyne seg med mat, men vi kjøper ikke inn noe spesielt til henne. Vil avvente og spørre hva hun forventer. Og så tror jeg det er viktig å skrive en kontrakt/avtale med regler og telefonnummer.

Skrevet

Jeg satt veldig mye barnevakt i mine yngre dager, og jeg syntes også det var veldig vanskelig når foreldrene spurte hva de burde betale. Mange spurte hva andre betalte, men det kan ikke alltid sammenlignes. En familie hadde f.eks 4 gutter fra 1,5-8 år som skulle mates, bades og legges. Dette tok flere timer og var slitsomt! En annen familie hadde en baby som alltid hadde lagt seg når jeg kom, det hendte bare unntaksvis at hun våknet. Derfor må man kanskje se det litt ann i forhold til antall barn og hvor mye barnevakten skal gjøre med barna.

En idè er å ha en fast timepris for pass av våkne barn og en lavere timepris for pass av sovende barn?

Hvis dere har en barnevakt dere er fornøyd med og håper å beholde kan det kanskje være verdt å spandere noen kroner ekstra......

Skrevet

og hvis man vil ha en fast avtale er det kanskje mer naturlig å betale mer enn om man bare vil ha sporadisk hjelp.

Skrevet

Vi betaler 70 kroner/time. Barnevakten er 19 år (eller blir hun snart 20, er ikke sikker) og veldig flink. Betaler per påbegynt time, og beløpet er uavhengig av om ungene er våkne eller ikke.

Skrevet

Vi betaler 30 kr timen og det er vi og barnevakten vår blitt enige om..og da har vi fått mat i barna og lagt dem. De sov når barnevakta vårres kommer. Og da får hun brus,chips og mat...

• 2 uker senere...
Skrevet

vi har ei jente som er 15 år som har sittet et par ganger, hun har fått 200kr + at vi har handlet inn pizza, brus og snacks til henne. Da har hun vært veldig fornøyd, der hun hadde sittet tidliggere så hadde hun kunn fått littt snacks. I tillegg til at vi er fornøyde med henne så er også vår datter på 4 år veldig glad i henne.

Skrevet

Våre har fått 50 kr timen (påbegynt). De har vært ca 15 år. Hvis de har ligget hos oss om natta har de fått 200 kr natta (2130-800), med avtale at må de opp på natta får de noe mer, men de har aldri våknet.

Skal snart ansette en ny barnavakt, hun er noen år eldre, så vi får se hva hun mener. Synes ikke jeg kan gi så mye mer, iallefall ikke når det er mens jeg jobber, for da går snart "vinningen opp i spinningen"

• 2 uker senere...
Skrevet

hei. vi har betalt 30 kr timen og runda oppover på påbegynt time. Då har vi hatt chips,drikke og som regel har barne sove, gitt litt meir hvis ikkje. synest dette er passeleg, noko både vi og foreldrene til jentene på ca 16 år syns er greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...