Gjest Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Jeg lurer på å skaffe meg litt hushjelp framover.. Sliter virkelig med bekkenløsning (som definitivt blir verre av hus arb). Jeg har termin om 10 dager, bor på gård (uten dyr) og har stooort hus... Puh.. Egentlig liker jeg ikke at andre "roter" i sakene mine og sånn, men vurderer å få meg hjelp til gulvvasken, og evt tørke støv hvertfall.. Mulig bekkenet er mye bedre igjen etter fødsel, men det kan jo hende man får det superslitsomt med kolikkunge el noe.. Og når jeg begynner å jobbe igjen, da ønsker jeg meg hvertfall hushjelp! Tenk å jobbe 100 %, ha en ettåring og alt det husarbeidet!!! Vil jo at det skal se litt ordentlig ut og da.......... Andre med samme tanker??
anntin Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Vi har snakket om det samme. Har snart fire barn og når jeg skal begynne i jobb igjen vil jeg ikke bruke fritiden min på vaske huset... Så vi kommer nok til å vurdere det sterkt når jeg er tilbake i jobb...
dansejentes mamma Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Har hatt samme hushjelp i 7 år. andre litt meir ustabile før det. Kunne aldri tenkt meg familieliv uten!!!!
Gjest Skrevet 15. september 2006 #4 Skrevet 15. september 2006 Har vaskehjelp jeg også, litt sporadisk dog. Lillebror eller ei venninne av han, og de tar også oppvask og rydder og sånn når jeg vil det. Bare forteller hva jeg vil ha gjort:) Men det er jo greit siden det er folk jeg kjenner da, ikke like kult om fremmedfolk skulle rote rundt i klesskapet mitt;) Men når de vokser fra denne trenger penger fasen har jeg cirkelig tenkt meg å få hushjelp, ei som vasker bare... Er så deilig å slippe.
lissin Skrevet 15. september 2006 #5 Skrevet 15. september 2006 Det har vært snakk om at før i tiden hadde de husmorvikar, blant annet når man hadde født, så hvorfor skulle ikke vi ha hushjelp? Jeg har hatt hjelp til støvtørking/støvsuging/vasking i ca 6 mnd nå, uten å ha bekkenløsning. Vi har hjelp 4 timer i huset hver 14.dag. Det er luksus, jeg er ikke oppvokst med det, men fy søren jeg kan anbefale det. Det er ikke sånn at du ikke gjør noe husabeid selv, det er nok å gjøre ellers: klesvask og lage mat, dessuten må man som regel rydde litt før hun kommer(ellers vet man ikke hvor hun vil legge "rotet".) Jeg har en jente fra før, og klart at jeg får mer energi til henne når huset er rent. Det er en deilig følelse å komme hjem, når huset er helt rent!!! Det koster litt, men det tar vi oss råd til, selv om vi begge har helt vanlige jobber. Det er bra for humøret, vi jobber til vanlig fullt begge to. Noe annet er at det er veldig bra for forholdet, ingen diskusjon overhodet om hvem som gjør hva, og at nå må vi skjerpe oss lengre. Anbefales!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå