Gå til innhold

Haste ks sist - legen vil legge meg inn 3 uker før termin nå...

Anbefalte innlegg

...fordi han er redd for arret etter sist. Jordmor på lokal fødestue mener at det ikke er nødvendig...mener at det var slik dem gjorde i "gamledager" Noen fler som må ta veldig hensyn til at man tok ks med førstemann?? Mange som har fått beskjed på at vaginalfødsel er ok denne gang/ ks også med nr 2??

Fortsetter under...

Hadde et hastesnitt 3. september i fjor, og har nå termin om 5 dager (20. sept). Har stort sf-mål, jordmor mener jeg har trangt bekken, og at jeg derfor ikke bør gå over termin (gikk to uker over sist).

Men ifølge legen min så har ikke dette noe å si.. Nå har han endelig fått somle seg til å sende henvisning til KK der størrelsen på barnet og bekkenet skal vurderes.. Men har ikke fått time før på termindato. (Ul-terminen min er i tillegg 11 dager etter menstermien...) Spurte KK om det ikke var vanlig å komme til litt før når slikt skal vurderes, men de sa at de ikke hadde kapasitet før...

Jeg vil helst føde vaginalt, men dersom det først skal bli keisersnitt denne gangen og, håper jeg det blir innvilget før jeg har lagt nesten et døgn i fødsel...

Så alt i alt; har ikke fått beskjed om å ta hensyn til at jeg hadde ks sist, og jeg har heller ikke fått noen ekstra oppfølging i dette svangerskapet, og jeg har fått vite at det ikke er noe i veien for å føde vaginalt så tett etter ks. Hadde jeg allerede hatt to eller flere ks hadde dette visstnok blitt vurdert annerledes..

jeg hadde KS i 2003 og skulle føde på normalt vis i 2005 men det ble KS da også av andre grunner. Men gikk i fødsel og prøvde da også og det var ingen som hadde betenkeligheter med det. Nå skal jeg ha nr tre og jeg skal prøve å føde da også..... så nå kan man få prøve selv etter 2 KS. Jeg har ikke hørt at arret kan være noe problem før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...