Gå til innhold

Stripping- skal det gjøre vondt i etterkant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor og hun strippet meg. Var ikke vondt da hun gjorde det (noe jeg trodde det var).

Men nå i ettermiddag har jeg hatt skikkelig vondt i underlivet. Ikke rier, mer sårhet og nedpressfølelse...

Noen med erfaring på dette området?

(Noen som har hatt full effekt av første stripping?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde ikkje vondt etterpå men hadde full effekt med første stripping ja... riene startet ganske snart etterpå og tidlig neste morning var gutten født.

Skrevet

Er stripping det samme som at de tar slimhinner etc?

Skrevet

stripping betyr at de tøyer og "bøyer der nede.

Jeg ble strippet med første mann en uke før termin og det var vondt, begynte å blø, fikk skikkelig rier som bygde seg opp for så og dabbe helt av etter 6-7 timer.( begynte jo å psyke meg opp og håpe at nå var noe i gang,men nei!!)

Veldig slitsomt syntes jeg. Og jeg gikk med maserier en uke etter strippingen og gutten ble født tre dager over termin, så hos meg var det en slitsom og ubehagelig opplevelse.

( hadde 3 cm da legen strippet meg så det var derfor de gjorde noe i håp om å sette i gang fødsel)

Men aldri mer stripping for min del!

Men lykke til til dere andre:)

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med stripping, men en jordmor fortalte at stripping er stimulering for å få i gang rier, og det er aldri spesielt godt selv om det kan være nødvendig. Er som å tyvstarte det hele når kroppen ikke er klar.

Skrevet

Kan jo komme med en liten oppdatering.

Begynte med rier i går kl 21 (20 min imellom). De dabbet av etter en god time. De begynte igjen i natt kl 2, men dabbet av. Tok seg opp igjen kl 5. Men nok en gang ble de borte. Kl 9 i morges startet de på nytt, og har nå vart siden (2-3 min mellomrom nå).

Har vært på føden, og har gått fra 1 til 2 cm åpning og myk livmorhals siden strippinga i går.

Bor så nærme sykehuset, så har fått lov til å reise hjem et par timer. Skal tilbake i 15-tiden. Jordmor mente det ble fødsel påmeg i løpet av dette døgnet:-) Krysser fingre for at hun har rett!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...