Gå til innhold

September: Har vannet gått ?? HJELP ...


mamiLii-prinsen&lille frø

Anbefalte innlegg

Hei alle fantastiske gravide :) Stolt av oss allesammen!!

 

Bare lurer på en ting jeg. Igår hadde jeg en såkalt maratondag der jeg gikk tur,skrubba gulvene,tørka støv,hang opp klær,spiste fødepizza og fulgte "Rikshospitalets sexoppskrift". Det jeg lurer på nå er ; Etter jeg hadde laga ferdig deigen til pizza'en igår, tok jeg meg en varm dusj. Da det plutselig begynte å renne vann ut fra meg, altså nedentil. Det var ikke urin, for det var helt klart vann og jeg prøvde å knipe, men det rant. Sånn rant det i noen sekunder, kansje 10 og så stoppet det. Tenkte egentlig ikke så mye over dette før idag når jeg leste at man ikke trenger å få vondt selv om vannet har gått. Og det hadde ikke jeg igår heller. Bare litt mensmurringer, som vanlig. Kan dette være vannet som har gått? Burde jeg ringe til sykehuset? Vil ikke ha for store forhåpninger heller .. men mamma'n min sa at det kunne være vannet. Jeg er akkurat 38 uker idag.. Håper noen der ute kan svare meg... Er bare ei lita jente på 18 år som ikke vet så mye om dette :P hihi

 

En ting til; Å ta et varmt bad, kan det hjelpe å få igang fødselen??

 

Varm klem fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo høres ut som om i alle fall litt av vannet har gått. Du kan jo ringe fødeavdelingen og forklare dem hva som skjedde, så får du veiledning der. Det som uansett er viktig, har jeg lært, er at hvis hodet ikke er festet, så skal du kontrolleres på sykehuset hvis vannet går, selv om du ikke har smerter eller rier. Hodet på babyen min står ned i bekkenet men er ikke festet. Dermed sa jordmor at jeg skal reise rett på fødeavd for kontroll hvis vannet går. Så kan jeg evt reise hjem igjen hvis alt ser fint ut.

Lykke til, og hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg synes det virker som om vannet har gått. Selv om det er 2,5 år siden jeg har opplevd dette, husker jeg ikke helt hvor mye vann det var. Men såvidt jeg husker var det mindre enn jeg hadde ventet. Jeg synes du bør ringe sykehuset for en sjekk. Jeg fikk rier rett etter at vannet gikk sist, men jeg kjenner flere hvor det har tatt 1-2 dager før riene startet etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hadde samme opplevelse på lørdag. Ringte til føden og de sa jeg skulle ringe opp igjen hvis det kom mer, men det gjorde det ikke før i morges. Bare kanskje 3 ml eller noe, vanskelig å si da jeg kom ut av dusjen. Hos meg er hodet festet i bekkenet og jordmor sa det kunne lekke litt og litt. Ring føden og hør hva de sier. De vurderer hvert tilfelle for seg. Det er ikke noe terskel å ringe dem, faktisk var de ordentlig hyggelige!

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lindrer i hvertfall mot riene. Det hjalp meg i hvertfall. Lå i badekaret på føden i over 2 timer i glovarmt vann.. deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...