b.alias Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Ble oppringt fra legen idag, de hadde funnet e-coli bakterier i urinen. Må begynne med antibiotika...kjedelig. Liker ikke a ta slike tabletter i svangerskapet. Noen flere her inne med e-coli/urinveisinfeksjon?
lnamor høygravid!!!!!!! Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 Har ikke E-coli, men har hatt urinveisinfeksjon mye. Har gått på diverse kurer, og er helt frisk nå (tror jeg da..). Det samme er babyen. Det er mye sunnere for barnet å leve i et sunt miljø etter en kort kur, enn i betent/infisert miljø over lengre tid... Forstår bekymringen din, men legene vet hva de gjør... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 Hei. Ikke bli fornærmet, men den vanligste årsaken til at jenter/kvinner får urinveisinfeksjon av E.coli, er at de tørker seg bakfra og fremover (hånda mellom bena?). Dermed "drar" en med seg E.coli fra endetarmen og frem til urinrør-åpningen. Derfra er veien inn veldig kort (sammenlignet med hos menn). Bare et tips...hvis dette skulle være tilfelle for deg, ville jeg sørget for å vaske meg skikkelig før jeg tok urinprøve - spesielt hvis du ikke skulle ha noen symptomer på urinveisinfeksjon?
peppa Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 urinveisinfeksjon er vanlig i svangerskap, og e coli er den desidert vanligste bakterien som forårsaker dette, så det er mange som opplever det samme som deg. Viktig å bli behandlet selv om det selvsagt er kjedelig. Det som er spesielt med gravide er jo at man kan uvi uten symptomer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå