Gå til innhold

E-coli bakterie i urinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble oppringt fra legen idag, de hadde funnet e-coli bakterier i urinen.

Må begynne med antibiotika...kjedelig. Liker ikke a ta slike tabletter

i svangerskapet. Noen flere her inne med e-coli/urinveisinfeksjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke E-coli, men har hatt urinveisinfeksjon mye. Har gått på diverse kurer, og er helt frisk nå (tror jeg da..). Det samme er babyen.

Det er mye sunnere for barnet å leve i et sunt miljø etter en kort kur, enn i betent/infisert miljø over lengre tid...

Forstår bekymringen din, men legene vet hva de gjør...

Lykke til!

Skrevet

Hei. Ikke bli fornærmet, men den vanligste årsaken til at jenter/kvinner får urinveisinfeksjon av E.coli, er at de tørker seg bakfra og fremover (hånda mellom bena?). Dermed "drar" en med seg E.coli fra endetarmen og frem til urinrør-åpningen. Derfra er veien inn veldig kort (sammenlignet med hos menn). Bare et tips...hvis dette skulle være tilfelle for deg, ville jeg sørget for å vaske meg skikkelig før jeg tok urinprøve - spesielt hvis du ikke skulle ha noen symptomer på urinveisinfeksjon?

Skrevet

urinveisinfeksjon er vanlig i svangerskap, og e coli er den desidert vanligste bakterien som forårsaker dette, så det er mange som opplever det samme som deg. Viktig å bli behandlet selv om det selvsagt er kjedelig. Det som er spesielt med gravide er jo at man kan uvi uten symptomer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...