Gå til innhold

En stor og evig debatt?

Anbefalte innlegg

Jenta mi har akkurat starta barnehage, 16 mnd. Grubler mye for tida på hva som er rett i forhold til barnet...er det for tidlig med hensyn til tilknytning til foreldrene etc.? Har alltid tenkt at det er så bra for barnet å komme seg 'ut' og sosialisere med andre barn, men 7-8 timer for dagen for en ettåring ++?

De første dagene med tilvenning på 2-3 timer gikk fint, men dagen da jeg var borte i 6 timer hadde hun hylt mesteparten av dagen...(de ringte meg ikke heller, ja-ja, slik er vel 'hard tilvenning'). Hun hadde sprunget til porten hver gang det kom en voksen for å se etter meg. (og gråt). Får vondt i magen...og jeg er ikke typen mamma som må være med barnet hele tiden, ikke redd for å ha barnevakt iblant, la faren slippe til etc.

Tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6317895-en-stor-og-evig-debatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp...en stor og evig debatt...men....det er ofte sånn det er å begynne i barnehagen. Ny hverdag med bare ukjente mennesker. Tenk deg selv. Det er helt vanlig at de skriker nærmest ustoppelig i flere dager i starten, det er nok derfor de ikke har ringt deg også, for dette er helt vanlig. Og det er vondt for mamma/pappa å høre (evt. se) dette. Men tro meg, det går seg til.Snart vil hun ikke hjem fra barnehagen da dere er for å hente henne ;o) Perioden kalles tilvenning vet du. Snart roer hun seg og oppdager det som skjer rundt henne i barnehagen og vil være med på det. Da er dere skikkelig i gang med den ny hverdagen og du vil lovprise at hun går i barnehagen.

Når det gjelder lange dager så tror jeg ikke du skal bekymre deg for dette. De sover jo gjerne litt i løpet av dagen og det er ikke fult kjør hele tiden. Det er roligere perioder i løpet av en barnehagedag også. Men hun kommer nok til å være ganske sliten på ettermiddagene en god stund fremover. Men du får tenke at hun har godt av å gå i barnehagen og at du er heldig som har fått plass til henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...