Gå til innhold

Ost og vin kveld uten ost og vin!!! :-(

Anbefalte innlegg

I kveld skal jeg til en kollega på ost og vin kveld...... men jeg kan jo ikke spise sånne gode muggoster og ikke drikke vin... buuhuuu :-(

får ta med meg en philadelfia og en mozell jeg da....

dette er første gang siden jeg blei gravid at jeg virkelig har kjempe lyst på vin!!!!

MEN- jepps, det er selvfølgelig verdt det :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6317737-ost-og-vin-kveld-uten-ost-og-vin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei

Du kan spise de aller fleste oster som er å få tak i her i Norge. Det eneste du skal passe på er å holde deg unne muggoster og upasteuriserte oster. Men det er en smal sak. Jeg var i Frankrike i sommer og spiste herlige oster hver dag, brie, camembert, chevre, you name it. Så lenge de er pasteurisert er det null problem. Og nesten alle oster som produseres i Norge er pasteuriserte (tror det bare er noen ytterst få lokalt produserte som ikke er det, hvis det er noen i det hele tatt).

Så dig in :) Ostehyllene er fulle av lovlige og ufarlige fristelser!

Man kan spise brie av pastaurisert melk, men den bør være fersk, fikk jeg beskjed om. Det er muggoster med grønnmugg vi bør holde oss unna. Har du forresten prøvd de kittmodnete ostene? Jeg er kjempebegeistret! Og hva med å kjøpe en flaske alkoholfri vin? Vet at det slett ikke er det samme men... Hvis du liker hvitvin ligner de mer på vin i smaken enn den alkoholfrie rødvinen synes jeg. Som sagt er det viktigst å spise ferskest mulig ost, spør i ostedisken hvis du er i tvil!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...