Gå til innhold

Tekla

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den onde blekkspruten i Den Lille Havfruen het det... Men for all del, hvis ikke du har sett den filmen og har dårlige assosiasjoner, så er det vel et greit navn...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visste om ei nederlandsk dame som het det. Streng dame...så forbinder med noe sterkt. Men navnet høres jo litt islandsk ut også. Har du sjekket hva det betyr og hvor det stammer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges første kvinnelige bilfører het Tekla Hjort! Min veteranbil interesserte samboer ønsket seg dette navnet veldig til vår lille jente. Men jeg synes at det ble litt for spesielt, det rimer jo på Ekla...

Vi har blitt enige om at vår neste hund skal få navnet Tekla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde det til vurdering da vi fikk barn for 7år siden, det er vel ikke en vulkan men en geisyr om jeg ikke husker feil. Syntes det var kult da, men er veldig begeistret for det navnet vi endte på i stede. I etterkant syntes jeg navnet er litt hardt, men som hun over nevnte er det "navnet på en sterk jente". Og uansett hvilke nevn man velger, kommer assosiasjonene til den nye babyen såpass kjapt at hva andre assosierer med navnet, det skal du bare glemme. Gå for det nevnet dere har godfølelse med, så kommer familie og venner etter, de må bare ha litt mer tid på seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...