Gå til innhold

Fostervannet som har gått?HJELP ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle fantastiske gravide :) Stolt av oss allesammen!!

Bare lurer på en ting jeg. Igår hadde jeg en såkalt maratondag der jeg gikk tur,skrubba gulvene,tørka støv,hang opp klær,spiste fødepizza og fulgte "Rikshospitalets sexoppskrift". Det jeg lurer på nå er ; Etter jeg hadde laga ferdig deigen til pizza'en igår, tok jeg meg en varm dusj. Da det plutselig begynte å renne vann ut fra meg, altså nedentil. Det var ikke urin, for det var helt klart vann og jeg prøvde å knipe, men det rant. Sånn rant det i noen sekunder, kansje 10 og så stoppet det. Tenkte egentlig ikke så mye over dette før idag når jeg leste at man ikke trenger å få vondt selv om vannet har gått. Og det hadde ikke jeg igår heller. Bare litt mensmurringer, som vanlig. Kan dette være vannet som har gått? Burde jeg ringe til sykehuset? Vil ikke ha for store forhåpninger heller .. men mamma'n min sa at det kunne være vannet. Jeg er akkurat 38 uker idag.. Håper noen der ute kan svare meg... Er bare ei lita jente på 18 år som ikke vet så mye om dette :P hihi

En ting til; Å ta et varmt bad, kan det hjelpe å få igang fødselen??

Varm klem fra meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du

Tror jeg ville tatt en tlf. til føden, da får du helt sikkert kommet inn for å sjekke om det har gått eller ikke. Jeg har hørt at man ikke skal bade hvis vannet har gått, men det får du sikkert beskjed om hvis du ringer.

Lykke til!

Skrevet

Ikke ta et varmt bad før du vet helt sikkert at fødselen er i gang. Det kan stoppe opp fødselen, hvis den ikke er skikkelig i gang...

Jeg gjorde den feilen sist gang, og det stoppet opp gang på gang. Folk sa at det var måten å få det i gang, men det er helt feil har jeg hørt i ettertid.

Skrevet

Noen flere som har noen råd til lille meg ??

;D

Skrevet

Jeg har fått beskjed hos jordmor om at dersom vannet går så trenger man ikke å kjenne noe særlig og det er ikke så frytkelig mye vann, absolutt ikke slik som på amerikanske filmer :)

Dersom vannet var gått skulle vi ta det me ro, spise litt mat og ringe føden. P.g.a. infeksjonsfare skulle man ikke bade.

Dersom riene ikke startet i løpet av 24 timer ville man bli satt i gang.

Skrevet

Vannet kan ha gått ja, ring føden du:)

Hos meg rant det mer eller mindre jevnt fra dråpe en, men vi er jo forskjellige. De setter ikke i gang fødselen før du har gått 3 dager etter at vannet har gått og du fortsatt ikke har rier.

Skrevet

Takk for hjelpende svar..

Jeg ringte føden istad og hun sa jeg skulle ta en frote' klut og legge den i trusa for å se om det blei vått. Det eneste jeg har merket er at det er fuktig, men det kan jo være fordi jeg er veldig varm av meg for tiden og svetter en del og da blir man jo varm der nede. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Burde det ikke ha kommet mere synlig vann som jeg hadde merket hvis vannet hadde gått? Jeg skal til legen til tirsdag. Farlig å vente så lenge?

Skrevet

Dyttedytt :D

Skrevet

Dytter litt igjen jeg for å få litt mere hjelp :)

Skrevet

Fosterhinnen som holder vannet på plass består egentlig av to hinner, og det kan være vannet mellom disse hinnene som har "gått". Ellers kan vel hodet til babyen virke som en propp hvis det er godt festet, og da kan det hende at det tar litt tid før det lekker mer.

Du kan jo legge deg ned å prøve å slappe av. Det blir jo ofte litt mer "liv" i babyen når man hviler, og da kommer det kanskje fostervannet lettere ut også, hvis det var det. Også ringer du føden i morgen hvis du fortsatt er bekymret.

Skrevet

Hadde jeg vært deg, ville jeg virkelig dratt til føden for en sjekk.. Det er mye bedre å få det sjekket, enn at du pådrar deg infeksjoner o.l. Jeg dro dit pga bare noend dråper, ble sjekket av lege, og fikk bekreftet at det var fostervann, men fordi hodet var festet, kom det så lite. DRÅPER altså, en gang i blant. Skulle bli satt igang dagen etterpå om ikke riene kom av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...