Gå til innhold

vektestimering i uke 37 + 3 (38 BIM)

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på vektestimering i dag... legen kom frem til en vekt på 2780 gr. hun sa det var litt mindre enn hun hadde forventet (trodde det var rundt gj.snitt jeg..), så jeg skulle komme igjen om to uker hvisk jeg ikke har født da.. til dere andre som har vært å målt vekta, hvor mye veide babyen deres rundt uke 37-38??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan får man det? Og hva gjøres? Nevnte det for jordmor i dag, er i uke 36, men hun bare ristet på hodet og sa at ikke det var nødvendig å gjøre. Har lyst til det jeg da.

Skrevet

jeg fikk det fordi jeg ikke hadde steget i SF mål og vekt på to uker... så legen min og jeg lurte på om jeg hadde lite fostervann (følte jeg lakk litt...) de måler omkrets av hodet og tverrsnitt av kroppen eller noe.... jeg vet ikke helt egentlig..

Skrevet

Ok, sånn å forstå.Jeg vokser som jeg skal og alt virker bra, så da får jeg bare la det ligge:) Men er alt bra hos deg da, fant de ut av noe i dag?

Skrevet

jo alt så egentlig bra ut, men babyen var litt under gj.snitt visst nok.. men sånn sett så er det jo greit å ha en mindre baby å presse ut :)

Skrevet

Min gutt var estimert til 3440g i uke 37+3. Det er mye... Er redd det er en stor baby... Fem dager til termin nå, så han er nok blitt ganske stor nå.

Men så lenge de ikke sa noe til deg om at det var bekymringsverdig lav vekt, er det nok innenfor "normalen".

Ved forrige svangerskap ble jenta mi si vekt estimert til å ligge litt over normalen, hun var liten da hun kom til verden. Tror ikke man kan stole blindt på ul-estimering..

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...