Gå til innhold

Oktober: hvor ofte har dere kontroller?


kajak&Daniel

Anbefalte innlegg

legen sa ikke noe om når jeg skulle ha kontroll igjen, så jeg bestilte ny kontroll i neste uke, da det er 1 mnd siden sist jeg var der. Jeg er nå 34+5. Skal jeg ha oftere kontroller mot slutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg går hver 14 dag og skal fortsette med det frem til fødselen.

er i uke 33+5 i dag og har gjort det siden uke 30+.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en gang i mnd. til nå, annen hver gang hos lege og jordmor...sånn omtrent, ble litt forandringer nå i ferien. I dag hadde vi fødselsamtale med jordmor, i morgen skaljeg til fastlege på kontroll, da skal jeg dit en gang i uken frem til fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gåt en gang i måneden nesten hele svangerskapet, nest siste måneden gikk jge annen hver uke og nå den siste måneden skal jeg til jordmorkontroll hver uke. syntes det er betryggende å bli fulgt så godt og tett opp. jordmor her i sande er helt kanll og har så god tid. braf or meg som er førstegangs og lurer på en del og bekymrer meg for det minste ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så da skal jeg altså vente 3 uker til neste kontroll etter den i neste uke da..? en annen ting er at jeg regner med at jeg reiser hjem til mamma ca 1 uke før fødselen, så da er jeg jo langt fra fastlegen min.. blir det ikke noe kontroller da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha kontroller annenhver uke nå frem til fødselen - er i uke 37 nå. Hvis du skal reise til et annet sted 1 uke før fødselen må du høre med legen din om evt. overtid etc - de fleste har tett oppfølging med kontroll ihvertfall en gang i uken når de går over termin, og får time til overtidskontroll der de skal føde ca 14 dager etter termin. Hvis du skal være et annet sted må du nesten ha et alternativ der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også hos mamma i sommer. Så mine to første svangerskapskontroller hadde jeg på sykehuset, siden jeg ikke hadde noe fastlege i nærheten. Huff.. vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Kan jo eventuelt satse på å bare være alene til fødselen starter, og så få mamma til å komme oppover da.. Hun bor ca 4 timer unna... Jeg vil iallfall ikke føde helt alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært tre ganger hos lege og to ganger hos jm til nå, er 35 uker på vei. Syns kanskje det er litt lite... Har fått time hos jm i uke 36 og hos lege i uke 38. Har vært veldig frisk og rask da, så har ikke trengt mer oppfølging, men alltid noe en lurer på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mer enn meg da.. Har vært en gang til lege og to ganger på sykehuset, men det var kun pga jeg var på ferie langt unna fastlege, og jeg allikevel var der for ultralyd... Så har hatt 3 kontroller jeg.. første i uke 22.. Får ikke gå til jordmor jeg, for hun har ikke ledige timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du skal finne en løsning, slik at du feks kan teste urin og måle blodtrykk...kanskje annenhver uke. Om det er på sykehuset eller hvor enn. Du trenger om ikke annet å bli beroliget om at alt er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos legen min ca hver mnd, rett før mnd-skiftet hver mnd, nå siden august ville hun ha meg det hver tredje uke. Jeg har også hyppig oppfølging av ullevål, og fikk ul hver mnd de 5 første, og hadde sist i forrige uke. Dettte grunnet mer mottakelig for blodpropp grunnet et arvegen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal hver 14.dag nå. frem til termin.

Så da har jeg 2 kontroller igjen... ikke sikkert jeg rekker den siste da, siden det er dagen før termin... Håper ikke det... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk hver 4 uke frem til uke 30, så annehver uke, også lurer jeg på om det er hver uke etter uke 37?? men d e r jeg ikke sikker på, synes bare jeg hørte det en gang.. slik er det vertfall her jeg går.. vanlig prosedyre hos de 2 legene, og jordmora jeg har vært hos..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...