kajak&Daniel Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Hvor ofte skal man til kontroll nå framover? Jeg var på kontroll for 3 uker siden, og var innom og bestilte en ny kontroll i neste uke. Syns ikke jeg har fått så mye informasjon om ting.. Mamma sa at når hun var gravid, bestemte legen når hun skulle på kontroll igjen, og at den siste mnd, var hun der en gang i uken. Jeg er nå 34+5. Da jeg var innom legen sist gang, sa han ingenting om når jeg skulle komme igjen, så jeg bare gikk ut ifra at jeg skulle bestille ny time om en måneds tid.. Men neste uke er det jo en mnd til termin.. Så da funker jo ikke det lengre? Jeg var hos kontroll hos fastlegen min for første gang forrige mnd, så vet ikke hvordan de gjør det der.. (de to første gangene jeg hadde kontroll var jeg på sykehuset pga jeg var på ferie langt unna fastlegen.)
Gjest Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 jeg har kontroller en gang i mnd, nå etter uke 32 så har jeg hver 14dag og gra uke 36 eller 38 (husker ikke helt) så er det hver uke.. så du hadde jo ikke akkurat så ofte da. men kan du ikke ta i det opp når du har kontroll neste uke da?
kajak&Daniel Skrevet 14. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2006 Nei, er ikke så ofte, men som sagt har ingen nevnt noe om når jeg skal ha kontroll.. Eneste de sa var at jeg skal komme innom igjen med urinprøve når jeg er ferdig på antibiotikakur (ble påvist urinveisinfeksjon sist jeg var der...) Så får ta med det på kontrollen i neste uke. Kom jo også sent i gang med svangerskapskontroller(hadde den første i uke 22).. Jaja.. jeg får spørre i neste uke.
Duddlidu Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Hei! Jeg har ikke hatt kontroller hver uke.. har hatt annenhver uke den siste mnd. (termin idag), før det så var det en gang i mnd. Tror det er veldig ulik praksis fra hvor ofte man har kontroller rundt omkring. jeg ble fortalt at så lenge svangerskapet er normalt, så har de kortet ned på antall kontroller.Tror overtidskontrollene er en gang i uka?
suna-78 Skrevet 14. september 2006 #5 Skrevet 14. september 2006 Veldig varierende praksis....Jeg er i uke 34 og har kontroll hver 14.dag. Begynte med det fra uke 28, før det en gang i måneden. Jeg har fått beskjed om at det blir hver uke fra uke 37 ; )
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 jordmor her sier at jeg skal bare en gang i måneden fram til uke 38, mens legen sier vær 14 dag etter uke 28. så til nå har det blitt litt vinglete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå