Gå til innhold

Kynnere/smerte på ene siden av magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jeg hatt en del vondt i nedre del av magen, mest på høyre side. Jeg sjekket urinprøve, og den var det ikke noe galt med. Skjønner ikke hva denne smerten er, det stikker skikkelig til, og jeg får problemer med å bøye meg og å vri på overkroppen. Har hatt dette om natten også, da har jeg måttet anstrenge meg for å få snudd meg over på andre siden. Da slutter det ofte å gjøre vondt. Kan dette ha noe med hvordan babyen ligger?

Har forstått det som at kynnere er noe man kjenner i hele livmoren samtidig, som at den strammer seg rundt babyen? Det har jeg nemlig ikke opplevd til nå, så jeg bare lurer på hva den smerten kan gjøre. Når det først stikker til gjør det skikkelig vondt, men så forsvinner det igjen, og formen er på topp... Noen som vet?

Nevnte for legen at jeg hadde hatt vondt nederst i magen, han spurteom jeg hadde hatt blødninger, men det har jeg ikke. Så det ble ikke noe mer snakk om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også hatt dette de siste dagene. Er nederst på høyre side av magen, men det kjennes ut som sting (hold). Går som regel greit når jeg sitter, men med en gang jeg reiser meg opp kjenner jeg det godt. Men kjennes ikke ut som noen sammentrekning i livmora... Mer som en slags krampe akkurat på den ene området. Noen som vet hva det kan være? Er i fin form ellers, og har ingen blødninger. Er 21 uker på vei.

Skrevet

Glemte å skrive at jeg ikke tror dette er kynnere...Kan det være livmora el. ligamenter som vokser?

Skrevet

Jeg har til tiden store smerter bare nede på høyre side. Av og til er det så vondt at jeg ikke helt klarer å reise meg eller gå normalt. Var til ultralyd og tok masse blodprøver for å prøve å finne ut noe, men ingen ting galt, så det jeg da fikk til svar var at det var bekkenløsningen som var under utvikling/forværring, og det stemmer sikkert bra det. For enkelte dager er det nesten helt bra, mens andre dager igjen er det vondt som fy. Kynnere får jeg i hele magen, men med smerter på høyre side. Kan sikkert ha en sammenheng =)

Sier ikke at det med sikkerhet er dette som skjer hos dere, men kanskje er det en liten peilepinn. Lykke til i alle fall

Skrevet

Hold var en god beskrivelse ja! Det har jeg tenkt flere ganger, at det kjennes ut som hold! Kan også sitte rolig uten vondt, men så hugger det til når jeg skal reise meg, eller snu på meg. Nå har det vært borte noen dager.

Har vært i fin form ellers, ikke noe slit med bekkenet til nå, så jeg har litt vanskelig for å tro at det har noe sammenheng, i hvertfall for meg, for den smerten jeg forklarte har liksom flyttet seg litt oppover, og er ikke helt i "bekkenområdet"... Men skal aldri si aldri.

Men er det ingen som har noen forklaring på dette? Kanskje det er helt normalt. Godt det ikke er sånn hele tiden i hvertfall.

Skrevet

Hoppsann snart en liten!

Jeg har også hatt en del av dette. Legen mente det var helt normalt og at "ting strekker seg". i enkelte stillinger ble gjerne muskler som driver å strekker seg klemt mot nerver, som igjen skaper sting/hold. Han prata noe om at det ikke pumpa tilstrekkelig med blod gjennom muskelen pga klem og at man derfor måtte flytte på seg for at det skulle slippe taket. Samme prinsippet med "muskelknuter" og sting når man anstrenger seg, var hans teori.

Slo meg til ro med det jeg.. for det hjelper jo å flytte på seg. :-)

Lykke til

Skrevet

Det høres ut som dette er ganske vanlig. Det var beroligende. Jeg er inn i min 19. uke og har nylig fått dette. Våknet på natten og var redd for å røre på meg. Skikkelig hold i siden og det kjennes ut som jeg har drevet hardtrening på magemusklene. Håper dette gir seg, men godt å høre at det sannsynligvis ikke er noe farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...