Gå til innhold

April: 8-10 timer søvn i døgnet !


Sassy.

Anbefalte innlegg

Hvor mye til sammen sover deres babyer ?

 

Her sover vesla fra 20.30 om kvelden, til 04.30 om morgenen,og da er det ikke alltid hun sover mer før det er kveld igjen ! Som oftest har hun en hvil på ca 30 minutt iløpet av dagen,og av og til 2 hviler. (og innimellom glimter hun til med sovedager,der hun nesten kun er våken for mat og litt kos,men de kommer vel kanskje 1-2 ganger i måneden...)

 

Litt nysgjerrig på om alle babyer i den alderen sover så lite....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er vel ikke dette du vil høre, men jeg synes det var veldig lite! Gutten min sover fra 20.00 på kvelden og våkner igjen kl 09.00 på morningen (har da vært oppe for mat 1-2 ganger i løpet av natten, men sovner igjen med en gang igjen) også sover han vel en 3-4 timer på dagtid! han har alltid hatt et godt sovehjerte!

Er hun grinete på dagen, eller føler du det er nok søvn for henne?

Hvordan går dette for deg da? Hadde vært heeelt utslitt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er veeeldig sutrete på dagtid,så det virker som hun trenger mer søvn. Og da går jeg og bærer på henne hele dagen,ikke godtar hun at andre holder henne heller,ikke en gang pappaen.... Så da går jo jeg også sur og gretten mye :-(

 

Hun har noen dager innimellom med en del søvn,og da er hun strålende blid,og rett og slett en solstråle fra morgen til kveld :-)

 

Har 2 større søsken også,som går veldig mye oppi henne,skal kose og klemme,og leke og herje med henne,hun liker det jo veldig godt,men hun får jo ikke ro til å sove da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det litt som dere i en periode, men skjønte at vi måtte finne på noe, for snuppa ble så utrooolig trøtt og grinete...

 

Vi må rett og slett legge henne før hun ser trøtt ut, altså ved ca 2 timers våkentid. Noen ganger blir det protester, men da "holder" jeg hodet hennes rolig med mitt kinn og holder henne i handa mens jeg nynner svaaaaakt og puster rolig ned i nakken hennes. Etter et minutt eller to roer hun seg og "kommer på" at hun egentlig er sliten og trenger å sove litt. Om vi ikke legger henne slik kan hun være våken i timesvis, men tydelig ikke ha det bra med seg selv.

 

Kan jo være verdt et forsøk?

Og, om du må bære mye, invester i et bæresjal eller MeiTai! Utroooolig god avlasting når det eneste som duger er bæring... Lillemor sovner raskt i sjalet eller MeiTaien, og får den søvnen hun trenger. Kankje noe for dere?

 

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har baby bjørn bæresele,og den har vært super,og har ei lita trille(vogn) som jeg har inne i huset,så da sovner hun lettere og sover lenger i den (om jeg får henne til å sovne),beste kjøpene :-D

 

Det er konstant bråk her i huset med 2 større barn som også må få leke,og da er det ikke lett for en nysgjerrig baby å sove :-) De store ungene har ikke så godt nettverk rundt her,så de har ikke særlig med venner å gå til heller (blir nok bedre det da :-D).

 

Hun sover egentlig godt når hun blir trillet i vogn,men vogna må være i bevegelse hele tiden. Og når hun har slike dager,så hadde jeg egentlig hatt behov for å hvilt litt selv når hun sov,ikke gått tur :-/ Eller også husarbeid :-)

 

Det er nok bare en fase hun må gjennom,så jeg prøver å tenke positivt sånn,det er jo bare for en periode. Det virker som hun klør veldig i gommene sine også for tiden,og hun virker litt plagd med det,men ingen antydning til tenner enda...

 

Men jeg skal jammen meg prøve å legge meg nedpå med henne på dagen da det kun er oss 2 i huset,så sover vi kanskje begge 2 en stund :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjenner meg nok igjen i det du skriver. Har her i huset 4 større søsken som alle vil kose og klemme når dei er hjemme. Her måtte det omgjørest en del. Eg invisterte i barnevakter og når lillejenta sover så stenger eg døra innpå soverommet og dei andre får streng beskjed om at dei ikke får lov å forstyrre ho. Eg har også en babybjørn bæresele og når ho sovner i den så kan eg tryggt legge ho i vogna/senga og da sover ho godt for ei stund.

Kor gamle er dei andre, kan dei evt trille ho rundt i huset slik at du kan da få gjort noe husarbeid.

Eg har 2 stk som er ferdige på skulen kl.12, en er ferdig kl. 14 og så er en i barnehagen, så mellom 8 og 12 så koser eg og lille prinsessa, eg gjør ikke noe husarbeid. Berre koser med ho og da sovner ho ofte mellom 9 og 10 og da legger eg meg også vist eg er trøtt. Vist eg føler meg opplagde så går eg tur om morningen til å gjenvinne litt energi til dei andre når dem kjem heimatt, og da sover jo lille jenta søtt og er da i så fint humør når dei andre kjem heim att.

Det er ofte vanskelig å kombinere små babyen med store søsken. Eg prøver å få søskena hennas til å tegne og gjøre noe rolige leiker når ho er blitt kjempetrøtt, slik at ho klarer å roe seg ned til å hvile men det er ikke altid at det lykkes.

Men bruk tida som dere har ålene godt, det er utrolig kor mye energi man klarer å gjenvinne berre vist man klarer å slappe av i 30 minutter hvar dag.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...