Gå til innhold

Farlig å bære tungt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 9+3 uker på vei og skal på fjelltur til helga. Da blir det jo ganske tung sekk, da. Tenkte ikke på det først, men har liksom begynt å tenke på om det kanskje ikke er så bra? Noen andre som har gjort det/vet om det er skadelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For fosteret er det ikke skadelig, ingen større risiko for MA/SA. (Har spurt legen min om det.)

Du må heller tenke på ryggen din! Man blir jo ofte litt sliten i ryggen når man er gravid, og da er det vel ikke så godt å drasse rundt på en svær sekk.

 

Ta det med ro og kos deg!

 

God tur! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er viktig å lytte til kroppen jeg. Noen er mer vand med å bære mye enn andre og kan da bære mer også når man er gravid.

 

Det viktigeste er jo at man ikke overanstrenger kroppen når man løfter. Kan da lett får vondt i ryggen eller strekkskader.

 

Kjenn din egen kropp. En liten sekk er nok ikke noe problem, men ikke pakk en 30 kg sekk med alt utstyr...;) kanskje prøv å få pakket litt over i sekkene til de andre;) om de ikke vet at du er gravid så kan du skulde på en litt sliten rygg, så du kan ikke bære mer enn litt av utstyret;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...