Gå til innhold

Ser at mange her er på tidlig ultralyd


Store meg og lille My

Anbefalte innlegg

Er det noen spesiel grunn til det?

 

Jeg trodde det var kun ved spesielle tilfeller at det var tilfellet og lurer derfor på om det er så mange tilfeller her. I så tilfelle er jo ikke det noe hyggelig.

 

Allikevel virker dere som har vært på ultralyd veldig fornøyde, så da er det vel greit da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok privat UL, fordi jeg hadde mistanke om at jeg var lenger enn først antatt - og det stemte!! :-)

 

Men jeg tror du har rett, du får vel bare henvist UL fra lege dersom det er noen som helst tvil på om alt er som det skal..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

Jag hade en BO i våras så därför har jag blivit lovad tidigt UL. Dels för att se så det inte har hänt igen och för att jag psykiskt ska veta att allt är som det ska där inne =)

Är nu 7+6, så jag väntar på att sjukhuset ska sända mig en tid så jag kan komma mig dit, men det går trööögt! (Min lege sa att brevet skulle komma nu i veckan, och då vill man ju ha det på måndag, inte fredag =)

Ser fram emot det väldigt och är glad för att jag inte behöver vänta tills det vanliga UL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg vil ha tidlig ul er at i desember var jeg på privat ul i uke 13, ikke for at jeg trodde noe var galt men fordi jeg hadde lyst, fikk da vite at jeg hadde gått med et dødt foster i over 6 uker. Jeg hadde symtomer som kvalme og ømme pupper i disse 6ukene så hadde ingen mistanke.Derfor vil jeg roe meg selv ned litt med en tidlig ul, slik at de ikke samme skjer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var først på UL fordi jeg har hatt exu tidligere, og så en UL i denne uka fordi jeg har hatt masse smerter.

 

Tror de fleste gjør det fordi de er bekymret pga en tidligere eller nåværende opplevelse, men om noen bare vil kikke en gang før rutine UL så må jo det være greit og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble overraska over at fastlegen min har ULapparat på kontoret mitt, så han spurte om jeg ville se bebisen min da jeg var på min første legetime. (10 uker på vei da)

 

Jeg ble bare superhappy jeg. Hadde forberedt meg å vente til uke 17-19. Men var ganske kjekt å få undersøkt om der kun var en inni, fordi vi har mange tvillingpar på begge sider av foreldrene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange svar, men ikke alle like hyggelige. Blir nesten litt trist på deres vegne at det er så mange av dere som har vonde opplevelser.

Jeg har selv to fantastiske svangerskap bak meg og det har aldri vært behov for noe ekstra. Bank i bordet; jeg har heller aldri mistet eller tatt selvbestemt abort.

 

Jeg ønsker dere alle lykke til i dette svangerskapet og at alt går bra med både dere og barnet :o)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått fordi jeg tidligere har mistet en tvilling for 4.5 år siden og hadde mye blødninger i begynnelsen nå. Godt å få tidlig ul for å få roet nervene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid rett etter en sa, uten mens imellom. Så da ville jeg sjekke ca hvor langt jeg var på vei, pluss selvfølgelig se om det sto bra til denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt at mange tar tidlig UL rett og slett fordi de ikke tror på at de er gravide... bare for å sjekke at det faktisk er noe der inne. For meg er ikke det aktuelt, men synes det er positivt at de som har hatt SA o.l. blir fulgt så tett opp. Det skulle bare mangle i helse-Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gjøre bådde tidlig-UL og mange andre undersøkelser denne gangen fordi jeg har en jente med cerebral parese fra før. Det er jo ingen arvelig diagnose, men synes det er godt å følges opp litt ekstra allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...