1609. dvs OVERTID Skrevet 14. september 2006 #1 Skrevet 14. september 2006 Har middag ferdig til samboer de dagene han er tidlig hjemme fra jobb,vasker huset,vasker klær,har vår 20 mnd gamle sønn sammen med meg 3 dager i uken (+ i helgene,for da har jo pappaen sååå mye han må gjøre utenom),i tillegg til å slite med bekkenplager og et ukontrollerbart humør...,og ellers forefallende arbeid i hus og hjem.Slik har det vert stort sett hele svangerskapet,100 % sm i ca 2 mnd,pga bekkenløsning,jobbet over halv stilling før det.Er det for mye forlangt å ikke lage middag hver dag,med en sur unge på armen,å en i magen,eller at huset faktisk ikke er strøkent til en hver tid?Samboer blir passelig sur,men jeg har 2 dager til termin,er diger, og har vondt!!Hva tenker dere andre om dette?regner med det er mange som meg der ute..
Edelweis Skrevet 14. september 2006 #2 Skrevet 14. september 2006 min samboer kommer hjem fra jobb kl 4 å drar til neste kl hal 5. de dagene han gjør det gidder jeg ikke lage middag! ikke noe koseli å se at han raser i seg maten for så å la meg sitte der med oppvasken! så blir han grinete da, når han atter en gang får spise brødskive eller no..! men jeg mener jeg har min fulle rett her jeg går med magen i veien! dessuten er ikke huset alltid strøkenth her eller! ryddig, men ikke alltid like rent=)
Larviksjenta. nr4? Skrevet 14. september 2006 #3 Skrevet 14. september 2006 leste en artikkel nå jeg om at våre menn ikke skal ta det som en selvfølge og at det ikke på noen som helst måte er en selvfølge at vi skal lage middag og slikt til dem hver dag og gjøre mere husarbeid siden vi er hjemme uansett. det er en grunn til at vi gravide er hjemme og at det er en 24 timers jobb å være gravid.. leste den et sted her på bim, kansje du skal printe den ut å gi den til mannen din? hehe.. synes ikke det er rart du ikke orker de hver da jeg..
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 14. september 2006 #4 Skrevet 14. september 2006 Jeg lager middag og vasker klær, bretter de osv. Så får han bære de opp på soverommet, støvsuge, tørke støv osv. Poden på 7 år tar jeg meg stort sett av (mht. leker osv, og han på fritidsaktviteter). Er sliten kjener jeg, men det går. Når jeg bar iKKE orker mer så velger jeg bort det jeg ikke MÅ gjøre, og det er alt annet enn å ta vare på sønnen og lage middag.
tutsi 77 Skrevet 14. september 2006 #6 Skrevet 14. september 2006 Jeg har det litt likt..føler at jeg må gjøre altfor mye..vaske, støvsuge, brette klær osv..Jeg er 50% sykemeldt nå for er helt utslitt..er i uke 35..Samboer syns da det er dårlig gjort at ikke jeg da kan gå i butikken (og bære tungt) hver dag..siden jeg bare er hjemme og har fri uansett.ughh.Jeg syns ihverfall ikke du er egoistisk i det hele tatt. Ta det opp med han..Ikke alltid de skjønner tegninga uasett, men det er verdt et forsøk.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 14. september 2006 #7 Skrevet 14. september 2006 Min mann er ikke vant til å få middag på bordet når han kommer hjem =P Men er jo hyggelig noenganger da =) Har også bekkenløsning, men har litt problemer med å se på rotet uten å gjøre noe med det...han sier jeg bare skal la det være til han kommer hjem, men klarer ikke det helt! Trur mannen din er bortskjemt jeg! Du er tross alt 100% sykemeldt, det er en grunn til det!!! Lykke til med å sette større krav til han =) Det er tross alt hans hjem og barn også. Du har vel nok med deg selv akkurat nå - det synes jeg han burde ha forståelse for! Husk! Du skal ha litt krefter igjen til fødselen også! Så om jeg hadde vært deg hadde jeg bare slappa av nå den siste tida, så får rotet flyte fritt og gubben ordne med mat selv...kanskje han skjønner hvor mye arbeid det egentlig er!?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. september 2006 #8 Skrevet 14. september 2006 nå er jeg alene da, men jeg lager ikke middag vær dag til meg selv. det gidder jeg ikke. når jeg hadde en man i huset så fikk han heller ikke middag vær dag. selv ikke da jeg ikke var gravid. det er ikke min jobb og mate en mann, det får han greie selv. syns du skal filleriste mannen din litt. det er ingen selvfølge at du skal lage mat, han burde lage 50% av middagene. når han greier det så kan han bli sur om ikke du lager din 50% del. det er ikke vitsi og lage mat til noen som ikke setter pris på det.
Gjest Skrevet 14. september 2006 #9 Skrevet 14. september 2006 Nå ødelegger jeg sikkert hele tråden her. Min mann jobber 150%, lager middag, vasker klær, rydder litt innimellom, og ikke minst er flink til å bruke tiden sin på å kose seg med meg når han er hjemme. God kokk er han også. Oppvaska er også hans "jobb" Mao, egentlig så gjør jeg ingenting... (nå mens jer er gravid da...) for jeg har lillebror eller en venninne av han som jeg betaler for å vaske og tørke støv... Det er helt herlig. Anbefaler forøvrig det å få hjelp til å vaske litt en gang i mellom, brutter er 18 og trenger stadig litt penger, venninna hans er 16 og seff trenger hun også litt å rutte med... Er så digg å sitte i sofaen og kjenne lukta av grønnsåpe og vite at leiligheten "vasker seg selv"... Spør unga til naboene etc om de vil tjene noen kroner, er SÅ verdt det!
anntin Skrevet 14. september 2006 #10 Skrevet 14. september 2006 Er vel kanskje veldig heldig jeg da... Her hos oss deler vi på alt. At jeg har vært lenge hjemme nå pga sykmelding betyr jo ikke at jeg skal rase rundt som en hushjelp... Vi er to om å ha barn og hus, og da er det for oss en selvfølge at vi skal være to om å ta oss av det også. Hadde mannen min omt hjem og vært sur fordi jeg ikke hadde orket å lage middag, så skulle det blitt liv i leiren. Selv om vi er kvinner så er ikke det ensbetydende med at vi skal varte de opp til enhver tid. Men, slik er det hos oss... jeg er vel heldig som har en mann som ELSKER å gjøre husarbeid...
dansejentes mamma Skrevet 14. september 2006 #11 Skrevet 14. september 2006 Føler sterkt for å skryte litt eg og.... Møtte min mann i ein periode eg var veldig nedfor, og løfta ikkje ein finger for å lage mat. Levde på oppvarma heinz tomatsuppe. Han trudde eg ikkje kunne lage noko anna. Så han tok affære... laga den deiligaste mat. Desverre så røpa eg for han at eg kan lage mat... så no må eg være med å dele på. Eg jobbar mest, også no, altså gjer han mest heime, Men i og med at eg tenar meir, bestemmer eg at vi skal ha vaskehjelp til den delen som ellers hadde falle på meg. Egoistisk? synest ikkje det, men sikkert priviligert. Eg har ikkje alltid hatt det slik, var gift tidlegare med ein som var 13 år eldre enn meg, det er ein annan generasjon. Mykje kjekkare no når mannen er 8 år yngre. Kan anbefales!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå