Gå til innhold

Oktober: Litt for spennende!!!


m vestfold

Anbefalte innlegg

Forrige dagen var jeg en tur på sykehuset. Jeg hadde sterke kynnere, litt bøldning og litt lite liv i magen. Hadde først tenke å bare kontakte jordmor og få hørt hjertelyden, men hun var ikke tilstede. Sp da ringte jeg like godt sykehuset.

De ba meg komme inn.

Alt står bra til med lille tulla, men livmormunningen min er litt for moden. Jeg var da 34+5, og hadde en åpning på 1,5-2 cm. Legen sa at det kan godt være det skjer noe i løpet av noen dager, men at det også kan ta tid. Dersom fødselen skulle starte vil de ikke gjøre noe for å stoppe den. Det gjør de ikke etter uke 34.

Så nå går jeg rundt og tar det med ro. Har jo egentlig ikke lyst å føde ennå, vil jo at ungen skal være inne litt til. Men det er ikke jeg som bestemmer, det eneste jeg kan gjøre er å ta det med ro.

 

Så det kan hende jeg sniker i køen, eller kanskje jeg blir hengende langt etter og får et novemberbarn i steden. Dette er neste litt for spennende (for meg i hvertfall).

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, spennende...:) Du får ligge på sofaen med bena høyt og bare ta det med ro... men er jo ingen fare hvis fødselen starter da og det er jo bra:) Masse lykke til!!! Du får oppdatere oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt det veldig rolig de siste dagene. Har fortsatt sterke kynnere innimellom og mye "mensmurring", men jeg håper at det har roet seg litt. Vil helst at det i hvert fall skal bli oktober før barnet blir født. Men vi har det bra begge to og den lille tulla gir stadig livstegn fra seg, innimellom med noen reale spark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bra:) For hver dag som går blir den sterkere og sterkere da:) Stemoren min gikk gjennom samma greia nesten.. Og hun gikk to uker over termin og måtte bli satt igang:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...