Gå til innhold

kan man spise kebab selv om man er gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Så lenge kjøttet er gjennomstekt er det vel ikke noe problem antar jeg. Hvis det er veldig sterkt kan enkelte merke ubehag pga halsbrann. Men farlig er det ikke.

Skrevet

så det går ikke utover barnet på noe som helst vis? Hehe.. er helt syk etter kebab!

Skrevet

Halsbrannen er ditt ubehag, ikke barnets :)

Skrevet

Jeg har spist ganske mye kebab etter jeg ble gravid. Det eneste jeg merker er at hvis jeg bestiller sterk kebab så blir det litt urolig nedi magen min. Tror ikke knøtte liker sterk mat like gord som meg.. Men sånn med tanke på selve kjøttet så er det jo det samme kjøttet som man ellers spiser.

Annonse

Skrevet

Jeg blir også litt mer urolig i magen av sterk mat, men det er MIN mage og ikke babyen som blir urolig :) Spiste mye sterk mat i forrige svangerskap, og datteren min på 2 år er kjempeglad i godt krydret mat :)

Skrevet

Jeg spiser mye taco :)

Men det er da vel ikke noe skadelig det vel? Mange er hysteriske :) Hehe

Skrevet

Er kjøttet godt stekt og salat/grønnsaker godt skylt, så er det vel ingen problem.

Skrevet

Som sagt - så lenge kjøttet er gjennomstekt er det ikkeno problem å spise verken taco, kebab eller annen lignende mat. At maten er sterk eller godt krydret, spiller ingen rolle for knøttet i magen. Men mange gravide sliter med halsbrann, og da er vel neppe kebab/taco det lureste middagsvalget...

Skrevet

Nyt det nå mens du kan du! For det kan være at ungen ikke er like glad i krydret mat når du ammer...

Skrevet

Det vil jeg si kommer litt ann på hvor du spiser kebeb... hvis det er på en av de bulene ned i byen, hadde jeg unngått det!!! Hvor kommer forresten kebab kjøttet fra??? Det er ikke akkuratt gilde produsert... (selv om gilde har bæsja på leggen..) Jeg tror det kjøttet har sittet i en varm lastebil i et par dager fra istanbul eller hvor enn det kan komme fra, men norsk er det jo ikke! Og det kjøttet henger jo i varmen helt til noen bestiller kebab...

jeg har med andre ord holdt meg unna kebab, selv om jeg har hatt veldig lyst på...

Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen
Skrevet

Spiste masse kebab med nr 1 og det gikk jo fint det=)

Annonse

Skrevet

Ble dårlig av det jeg men... spydde jeg:)

Skrevet

Oiii, har var det en anonym med kunnskapene på plass ser jeg. NOT.

Kjøttet i kebabene her i Norge er 98,7% norskprodusert... Dvs så er det en 3-4 buler i oslo som ikke har norsk kjøtt.

Den største produsenten av kebabkjøtt i norge er, prøv å gjett a; Gilde!!!

Kanda er vel nest størst...

Så til deg anonym, kebabkjøttet ER gilde (etc) produsert, det er norsk og skal gjennom samme rutiner og sjekker som ALT det andre kjøttet fra samme produsenter. Så kanskje legge feilinfoen på hylla?

Og at kjøttet henger i varmen til noen bestiller er heller ikke helt riktig.

Kebab er kjøtt på spyd, og det henger på spyd og blir stekt bittebittelitt. Resten henger/ligger på frys/kjølelager.

Skrevet

Så lenge kjøttet er oppbevart som det skal, og ikke "direkteimportert" i en alminnelig varebil fra Sverige er det nok ikke farlig. Men særlig sunt er det jo ikke da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...