Gå til innhold

Tvinge meg i arbeid?

Anbefalte innlegg

Sjefen ringte i går. Han sa det var skikkelig krise på kontoret, om jeg kunne komme å svare i tlf(jobber ikke inne på kontoret). Så selv om jeg er sykemeldt for bekkenløsning, så tenkte jeg at jeg skulle hjelpe til.

Kjente det godt i ryggen i går før jeg la meg, og greide nesten ikke å stå opp i morges. Så jeg ringte for å si ifra at jeg ikke kunne komme på jobb idag. Det var greit. Sa sjefen min.

Så fikk jeg melding fra han rundt 11: ses vi i morgen? Hvis ikke må vi ha legeærklæring.

ARRRGH! Er jo for svarte sykemeldt!!!! Han mente at det måtte stå spesifikt på sykemeldinga at jeg ikke kunne sitte å svare i tlf....

Har i tillegg høyt blodtrykk og høy puls, og bekymrer meg for dette, også skal jeg bli tvinga tilbake på arbeid!! Vet ikke helt hvordan jeg skal reagere.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6315009-tvinge-meg-i-arbeid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke sjefen din kan holde på sånn! De behøver ikke vite hva en er sykemeldt for, og er en 100 % sykemeldt er en sykemeldt, kan jo ikke bare gå på jobb da! Kanskje er det en tillitsvalgt du kan kontakte? Ellers ville jeg bare ha ringt legen for å få bekreftet at en ikke skal jobbe uansett når en først er sykemeldt. Kan ikke skjønne det skal være sånn...men uansett kan du jo få en erklæring da! Lykke til!!!

Sjefen din prøver her å ha deg i aktiv sykmelding. Dette er ett ledd i oppfølgingen som arbeidsgiver er forpliktet til i fht IA avtalen. Det er mye bedre om du snakker med han slik at han forstår situasjonen, for det er jo faktisk han som er arbeidsgiveren din!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...