Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Er det flere av dere som har opplevd at ingen egg ble befruktet? Hva var årsaken? Jeg fikk 5 egg uthentet i går, men ingen ble befruktet. Hun som ringte fortalte at de var sjokkert over resultaten.

Dette var vår første forsøk så vi har ikke mye erfaring. Vi må vente en uke før vi får prate med legen for å høre om årsaken. Derfor lurte jeg på om noen av dere har opplevd det samme og hva årsaken var.

Sæd kvaliteten var bra når den ble sjekket for over et år siden. Vi har ingen grunn til å tro at det har blitt dårlig. Vi klarte å lage et barn sammen for 7 år siden, men utenfor livmor.

Lykke til til dere andre, spesielt dere som ruger!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6314671-ingen-egg-befruktet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dgugg!!

Vi opplevde det samme som deg. Vi hadde IVF da kvaliteten hans var bra nok på forsamtalen. Det viste seg at kvaliteten ikke var så bra uttaksdagen, men de trodde det skulle gå greit... Noe det ikke gjorde, jeg hadde 6 fine egg men ingen ble befrukta. Nå er vi i gang igjen. Denne gangen er samme mengde i sprøyter å alt, det eneste som er forandret er at vi nå (endelig) får ICSI. Håper dette gjør susen... Har vedlig lyst å bli ruger :-)

Tenker på deg... Pyton den beskjeden å få, håper dere også får ICSI neste gang, kanskje det er svaret... Tiden vil se...

Vi fikk aldri vite hva som gikk galt, for det var veldig vanskelig å sjekke. Håper dere får svar, for det er vanskelig å godta realiteten når en ikke vet grunnen...

Lykke til videre.

Hilsen en som håper på å bli ruger neste uke

Hei Jentå!

Takk for at du tok deg tid til å svare. Det er alltid betryggende å høre fra noen som har vært gjennom det samme. Tanken på ICSI slå meg også etter at jeg fikk tlf. fra dem.

Ja, ja... Det var ikke vår tur denne gangen. :-) Det som er veldig bra er at dette telles ikke som et forsøk. Vi er heldig som bor i norge og har muligheten å forsøke til en billig pris.

Ønsker deg masse lykke!! Jeg tenker på deg!

Hei dgudd!

Vi opplevde det samme på vårt første forsøk i juni. Vi tok prøverør pga at mine eggledere er trange, kvaliteten hans er ok. Fikk ut hele 23 fine egg og nedturen var stor da vi neste dag fikk høre at ingen var befruktet. De hadde ingen forklaring på det og de var også veldig overrasket over resultatet. Det merkelige er at jeg ble gravid for 10 mnd siden på naturlig vis, men mistet desverre. Skjønner ikke at ingen av de 23 ble befruktet når vi vet at vi egentlig kan..

Er nå i gang med et nytt forsøk og skal etter planen ha uttak til uka. Blir ICSI denne gang, og krysser fingrene for at det skal gå veien.

Lykke til i neste forsøk. Det er spennende dette, men også veldig tøft psykisk. Tror ikke "andre" aner hva vi går gjennom for å få barne vi så sårt ønsker.

Vi opplevde det samme på første forsøk med vanlig IVF. Sæden så ok ut - men ingen befruktning. Det var vi ikke forberedt på - trodde den delen stort sett gikk greit, og atd et var festinga som skulle bli avgjørende. Tung beskjed å få - spesielt siden vi da ikke visste om det gikk an å få befruktning før neste forsøk.

2. gang fikk vi icsi - og da funka det! Så nå håper vi bare at et av de to har festa seg...

Annonse

Vi har også opplevd dette.

IVF i april med bra sædkvalitet, men ingen av de 18 eggene ble befruktet.

Fikk ICSI nå i august. 10 av 16 egg ble befruktet, og 2 egg satt tilbake (ingen egg på frys pga. "rare" egg m/hvite flekker) - men de festet seg ikke, så nå venter vi bare på nytt forsøk i november.

Lykke til!

Det skjedde for oss og.. Første forsøk og ivf - ingen egg befruktet... har fått icsi etter dette og hver gang er det blitt befruktet egg jeg har fått satt tilbake. Vet ikke grunnen, kanskje eggeskallet er for hardt til soldatene hans? Ble gravid i sommer på 3. forsøk, men hadde dessverre en ma... Skal igang med 4. forsøk 25.september, icsi.

lykke til neste gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...