Gå til innhold

Hvorfor er folk så opptatt av mage størrelse????? Grrrrr

Anbefalte innlegg

Må bare få ut litt frustrasjon....

Hver gang jeg er ute får jeg spørsmål om hvortid jeg har termin..

Syntes selv magen er akkurat passe stor, men får ofte kommentar at

Du er nå ikke stor!! Greit nok det, men er det det som er målet kanskje??og bli størst mulig?? Er det et tegn på en god gravid???

Ja ja så lenge det er rikelig liv i magen og den vokser som den skal, er jeg fornøyd. Det er trossalt jeg som skal bære magen/vekta...

Ha en fin dag:)

Fortsetter under...

helt enig me dæ....Blir så irritert av sånne folk, nån skal liksom kun se om man har blidd større....Før dem i det hele tatt spørr om nåkka anna...Åhhh....alle e jo førrskjelli størrelse, gravid eller ikkje....

Helt enig med deg, hvorfor skal folk bry seg med åssen str.mage man har når man er gravid. Ingen har noe med det, stor mage eller liten. Det finnes ingen "mal" på hvordan er gravid mage skal være. Folk er vell bare misunnelig! :)

Annonse

Det sier folk til meg også.. Men det kommer jo av at man ikke er så kraftig bygd eller at man ikke var så stor før.. Jeg er 162 høy og veide 49 kilo før jeg bl gravid jeg er i slutten av 28 og veier kun 60 kilo. . Jeg har kun lagt på meg på magen over brystene... Så jeg er stolt over kroppen min

Jeg får også hele tiden høre at magen min er så liten. Synes bare det er greit jeg da, målet er ikke å bli størst mulig, symfyse-fundus målene var helt etter linjen da jeg var hos legen - og tja - svarer bare "neida, den er akkurat passe stor" når folk ytrer sine meninger.Hehe, noen ganger tror jeg bare de føler at de måå si noe liksom - siden magen "er" der.

Jeg har bestemt meg for ikke å bry meg. Da jeg var i butikken og handlet spurte ei venninne av mot meg: 'når har du termin* Jo 10. desember svarte jeg. 'Da har du stooor mage, er du sikkert på at det ikke er to eller tre inni der?', hvorpå Hanne svarte: skulle det vise seg så får jeg jo bare refundere de jeg ikke vil ha'-----skal si deg dama ble lang i maska.

Altså, mitt poeng er at både mager over under og på snittet blir kommentert, men prøv å ta det med et smil og en kjapp kommentar:))

Hei:)

Jeg har d på samme måten, og jeg blir forbanna hver gang noen åpner munnen og skal si at næææhh,for en søt LITEN mage....du er ganske lita til å ha termin om 12 uker....arrrgggg....Jeg tror alle forbinner graviditet med at vi skal være høygravide hele svangerskapet!

Så jeg har sluttet å bry meg,er stolt av magen min jeg,synes den er passe stor;)

Så drit i hva andre sier og vær stolt av magen din du :-)

Det som irriterer meg mest er at det liksom er om å gjøre å få størst mulig unge (en frisk plugg ja) men være minst mulig selv.... Hva er det for noe tull??? Alle er forskjellige, og heldigvis for det sier jeg....

Helt enig!!! bare her er det motsatt- ikke noe gøy det heller..... alle sier "oj oj oj, du skal se du føder nå snart du" grrrrr hyggelig ting å si liksom :-(

alle har en mening om magen, det er så frustrenrende!!!!!!

Jeg får til stadig høre at jeg har stooor mage. Og det stemmer jo også iflg jordmor og legen min. Litt unødvendig at folk må kommentere det ja, jeg vet liksom det selv...

Men i går måtte jeg le litt da, - en som var innom jobben som jeg ikke har sett på noen uker og det første han sa når han så meg var: "Åj, nå blir jeg redd! Nå må du gå ut i permisjon snart!" Han var visst redd jeg skulle begynne å føde når som helst!

Vel, har jo bare 3 mnd igjen da...

Annonse

Helt enig!!!

Jeg har ti uker igjen til termin og er allerede drittlei alle kommentarene om magen! - og jeg får høre alt fra : "Hva?? TI uker igjen! Wow, du kommer til å bli stooor", til at magen er liten...

Idioter. Jeg skal aldri kommentere størrelsen på en gravidemage. Aldri. Bare si at den er superflott!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...